Gå til innhold

Muskuløs jente...


Alita

Anbefalte innlegg

Har innsett at kroppen min har forandret seg drastisk etter 7 måneder med kontinuerlig tung styrketrening. Spesielt overkroppen. Har fått brede skuldre og stor rygg. 

Har ikke lyst å slutte med trening da det er min største hobby, men hvordan akseptere den nye muskuløse fasongen min eller trene annerledes for å se mindre ut i overkroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Alita said:

Har innsett at kroppen min har forandret seg drastisk etter 7 måneder med kontinuerlig tung styrketrening. Spesielt overkroppen. Har fått brede skuldre og stor rygg. 

Har ikke lyst å slutte med trening da det er min største hobby, men hvordan akseptere den nye muskuløse fasongen min eller trene annerledes for å se mindre ut i overkroppen?

Måten du beskriver det på høres ut som et luksusproblem. Du har nok fått veldig gode resultater som du beskriver, men jeg tror ikke at du er altfor stor, med mindre du driver med litt kreativ kosthold ved siden av mat, trening og søvn. Men ut i fra det du har oppgitt av info i tidligere innlegg så virker det som om du har reint mel i posen :) (Hvis ikke, så hadde jeg ikke dømt deg for det heller, det er jo ditt personlige valg).

"Hvordan akseptere den nye muskuløse kroppen din?"

Dette høres veldig rart ut. Veldig mange jenter trener i årevis for å oppnå en velformet muskuløs kropp. Igjen, jeg antar at du trener uten bruk av farmasøytiske hjelpemidler. Og da trenger du strengt tatt ikke å bekymre deg for å bli "for stor".

"Se mindre ut i overkroppen?"

Dette høres også litt rart ut, fordi at de fleste kvinner har færre androgene reseptorer i overkroppen enn det de har i underkroppen.

Trener du bare overkropp? Da kan jeg skjønne at det ser ut som om overkroppen din er "for stor". Isåfall vil jeg anbefale deg å trene alle baseøvelsene og bli sterk i de, noe som du sikkert er på god vei til å gjøre allerede høres det ut som :)

Bli sterk i både bøy og mark, så kommer du til å oppleve at overkroppen din ikke er for stor lenger :) 

EDIT:

Ser i et annet innlegg at du beskriver strekk i setemuskelen og nedover beinet. Vær varsom med opptreningen og bli sterk over lengre tid. Håper at du får ordnet opp i strekkskaden👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...