Gå til innhold

Ny på trening, og trenger litt hjelp..


error

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett treningsprogram og jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt å si om dette er bra?

Jeg er ute etter gode og raske resultater.

Jeg er en jente på 22 år, jeg er ikke ute etter å gå ned i vekt når jeg er 167, og 59 kilo. Men jeg vil ha bort magen, stramme og bygge muskler. Jeg har fått ganske mye mage etter fødsel, og synes ikke akkurat den er veldig vakker..

jeg har nå trent i to uker, bare saltimer og ser allerede forskjell på armer, rygg og litt mage. Jeg har aldri trent regelmessig før, men prøvd ett par ganger å gitt opp når jeg ikke har følt det har fungert. Nå er jeg endelig 100% motivert og gir ikke opp!

Jeg er ikke noe veldig flink med kosthold og sluntrer gjerne unna med det, men får i meg frukt hver dag og spiser så sunt som mulig og drikker mye vann..Holder meg unna snop og brus, og prøver å få i meg mye frukt og tar omega 3 kapsler når jeg vet jeg ikke får i meg nok av det. Om dere har noen tips til hva jeg kan gjøre med kosthold så er det også veldig snilt..

Programmet fikk jeg av pt der jeg trener..

Skuldre, ned trekk- 6-8 rep, x2

Beinpress - 6-8 rep, x2

Mage, push ups i slynge helt vannrett, 6-8 rep, x2

Rygg, hvor jeg ligger på magen med manualer 1 kilo hver.10rep x2

Benkpress, 6-8 x 2

Jeg skal ta så mye at jeg akkurat greier hver øvelse, i 6-8 uker, 2-3 dager i uken..

I tilegg så har jeg saltimer fire dager i uken..

Mandag, kikboxing

Tirsdag, spinning og catslide 30 min

Torsdag, zumba og stor ball

Fredag, slynge trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen super-ekspert, men jeg tror ikke jeg er helt på jordet:) Jeg ville nok lagt til en skulderøvelse, f.eks skulderpress, da nedtrekk primært er en ryggøvelse :) Så ville jeg byttet ut beinpress med knebøy, og lagt til markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eitt treningprogram for jenter/nybegynnere som eg fekk av ein kompis, viss du er interessert kan du få sjå på den ?? :) Eg synst den funka veldig bra og har fått ganske bra framgangn spesielt på rygg, biceps og triseps (mest fordi det e det eg har pussha meg mest i) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen super-ekspert, men jeg tror ikke jeg er helt på jordet:) Jeg ville nok lagt til en skulderøvelse, f.eks skulderpress, da nedtrekk primært er en ryggøvelse :) Så ville jeg byttet ut beinpress med knebøy, og lagt til markløft.

Okei, men da tar jeg en skulderøvelse også :) Jeg skulle gjerne tatt knebøy og markløft, men jeg sliter litt med knærna:/ Så trur jeg legger til det når jeg har trent litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eitt treningprogram for jenter/nybegynnere som eg fekk av ein kompis, viss du er interessert kan du få sjå på den ?? :) Eg synst den funka veldig bra og har fått ganske bra framgangn spesielt på rygg, biceps og triseps (mest fordi det e det eg har pussha meg mest i) :p

Men jeg har mest lyst å trene mest mage i så fall :p Men jeg vil gjerne se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treningsprogram for jenter/ nybegynner

Dag 1

Oppvarming ; 15min på step, sykkel, tredemølle eller romaskin

Mage: Planken 3*40 sek

Styrkedel

Rygg:

Nedtrekk framme: 1*15reps (lette vekter) 3*12

Sittande roing: 1*15 (lette vekter) 3*12

Rygghev: 3*15

Triceps:

Pushdown: 1*15(lett) 3*12

Tricepspress over hodet: 3*12

Uttøying!!

Dag 2:

Oppvarming: Samme som dag 1

Mage: 3*15 situps på fitnessball

Styrkedel

Bein:

Utfall med manualer: 3*8reps

Knebøy: 3*12 lette vekter 1*8 litt tyngre

Lårcurl i maskin: 3*12

Skuldra:

Sidehev: 1*15(lett) 3*12reps

Framoverbøyd sidehev: 3*12

Uttøying!!

Dag 3:

Oppvarming: Samme som dag 1.

Mage: Beinhev, ligg på rygg og hold fast i ribbveggen. 3*15

Bryst:

Flyes, liggande på benk: 1*15(lette vekter)3*12

Chest-press maskin-( sete langt nede) 3*12

Biceps:

Biceps curl/ manualer: 1*15reps(lett) 3*12

Skulderpress med stang: 3*12

Uttøying!!

I tilleg til denne skal eg legge inn markløft til ryggøvelsane.

Mage får du trent i det meste av øvelsane her :) Vil ambefale markløft og knebøy :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...