Gå til innhold

Spørsmål vedr. Dietmar Wolfs treningsprinsipper


strawberryjuice

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nylig startet å trene Nybegynner-programmet til Dietmar Wolf som ligger ute på hjemmesiden til Norges Styrkeløftforbund. Det er kun tre programmer som ligger ute på styrkeløft.no; et nybegynnerprogram, et mengdetreningsprogram og et program for viderekomne. Jeg har trent styrke seriøst i ca 2.5 år, veier 90 kg og er 186 cm høy. Basert på det jeg har lest på nettet har jeg bestemt meg for å trene programmene i følgende rekkefølge: Nybegynner -> Mengdetrening -> Viderekomne. Jeg har også et par spørsmål vedrørende programmene til Dietmar Wolf:

 

Når jeg skal trene mengdetreningsprogrammet skal jeg da bare legge inn maxen min? Er det ikke forventet at jeg skal øke noe i knebøy, benk eller markløft i løpet av disse åtte ukene?

 

Hva er egentlig poenget med mengdetreningsprogrammet om man ikke skal øke i noen av øvelsene?

 

Er det mulig å trene to oppkjøringsprogrammer rett etter hverandre? F.eks Nybegynner etterfulgt av programmet for viderekomne eller må jeg kjøre mengdetreningsprogrammet mellom oppkjøringsprogrammene?

 

Jeg har lest mye bra om disse programmene i flere år, og jeg har derfor lyst til å trene disse programmene i lang tid fremover. Men ettersom det kun ligger tre programmer ute på nettet skal jeg da bare trene programmene flere ganger etter hverandre? Eventuelt begynne på nytt med Nybegynner -> Mengdetrening -> Viderekomne når jeg har trent alle tre programmene?

 

Setter stor pris på om noen tar seg tid til å svare! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...