Gå til innhold

"Mystisk" stivhet i venstre halvdel. Behandling i Trondheim?


Haavard576

Anbefalte innlegg

Heisann. Det har seg sånn at jeg er kortere/stivere på venstre side enn høyre side. I benkpress er det vanskelig å få aktivert venstre bryst skikkelig og i knebøy sliter jeg med å aktivere rumpa på venstre side. Merker det mer i benk enn i knebøy forsåvidt, men problematikken er der i knebøy også. Jeg kjenner meg ofte stiv i trapezius på venstre side, men også nedover lattismus og videre nedover til hoften. Jeg kan strekke ut f.eks lattisimus og kjenne at det blir litt bedre, men jeg klarer ikke å få en varig bedring. Problemet er vel egentlig det at jeg ikke finner ut hva som er den virkelige årsaken til disse problemene. Jeg kan tenke meg at det kan være pga mye gitarspilling tidligere i livet og at det har forplantet seg en slags skeivhet nedover venstresiden på grunn av den vridningen av skuldra som gitarspill medfører. 

Jeg har vært til naprapat, kiropraktor og fysioterapeut. Av disse er det naprapat som har hjulpet mest, men det har ikke vært stort mer enn brannslukking. Etter at jeg trener/er i aktivitet så vender problemene tilbake igjen. Trening av rotatorcuff som fysioterapeuten rådet meg til har ikke gjort det bedre. Har også trent en del stabilitet, noe som forsåvidt har vært bra, men fjerner ikke denne "skeivheten". Har tatt MR og fått diagnose "frozen shoulder", men dette ble avkreftet da jeg var inne hos tverrfaglig undersøkelse hos lege og fysioterapeut.

Det jeg ønsker å få innspill på er: 

Hvor kan jeg få skikkelig hjelp til å få fikset dette? Trenger hjelp fra noen som kan faget sitt skikkelig. Er bosatt i Trondheim. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...