Gå til innhold

Trener jeg riktig? Opprettholde form når man skal være i skogen 3 uker?


Økonomen

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå kjørt det samme programmet jeg har gjort det siste året, men har fokusert mer på inntak av rikig mat samt ikke drukket alkohol på 3 uker. Har økt litt i alle øvelser, og føler meg konge! Men, i jobben min er det vanskelig å få trent regelmessig, i en periode fremover nå skal jeg være i skogen 3 uker og lurer på om det er mulig å opprettholde formen. Har ikke mulighet for å ha med meg annet enn egen kroppsvekt som jeg kan trene med. Noen som har et bra program? Er også veldig vanskelig (umulig) å få spist riktig mat og til riktig tid. Så det er det første spørsmålet.

Det andre er tilbakemeldinger på programmet mitt, som er et tre-splitt program på kun styrke. Utenom trener jeg også som en del av jobben, og da mye løping og sirkeltrening. Styrkeprogrammet:

Alle dager starter med 10min jogging etterfulgt av 4 serier hangups hvor jeg tar 6x4. (generell oppvarming).

Starter også med lette vekter i alle øvelser for å varme opp musklene godt (spesiell oppvarming), så de seriene jeg skriver nå er de hvor jeg er ferdig med å varme opp.

Avslutter hver økt med en magesirkel som tar alle delene av magen og kjernemuskler, tar ca 8min.

Dag 1: bryst triceps

benk. 6x5. skråbenk: 8x3. bakoverlent-benk: 8x3. Flies med manualer: 8x3. Stativ og wire med en i hver hånd, festet i øvre stilling: 8reps i "bolerstilling" hvor hendene møtes forran hoftene, jeg står rett, deretter rett over på å dytte de 45-grader ned mot bakken jeg står fremoverlent, denne gjør jeg tre ganger. Tilslutt på bryst sittende på knærne, wire festet nede, en i hver hånd og få hendene til å møtes opp forran brystet 45-grader. Deretter Triceps: 8x3 i dips, 10x3 i franskpress - bredt grep, 10x3 i pushdown, og 10x3 med wire, enkelthånd, festet øverst: tar først 10 med normalt grep ned, deretter omvendt grep og 10 til på hver hånd, tre ganger.

dag 2: rygg biceps:

nedtrekk med bredt grep: 12x5. roing: 12x5. stativ med bredt grep på stang, strak kropp og dytter stangen ned: 12x3. Rull-rygg: 12x3.

Biceps. Bicepscurl med bredt grep: 12x3. Deretter over på "biceps-toget". Legger 17,5 - 15 - 12,5 - 10 og 7,5 på rekke. Starter på 17,5 - 5reps på hver arm og rett over på neste, fortsetter slik hele veien. Stående med manualer. Tilslutt tar jeg 12reps på 12,5kg sittende på benk med albue mot kne på hver arm, 3 serier.

dag 3: ben og skuldre:

12x3 knebøy. 12x3 i maskin (setegreia). 12x3 bakside lår i maskin. Skuldre: 12x3 arnoldpress, 12x3 med stang stående, bak hodet. Så en spesiell øvelse hvor jeg har 10kgs manualer i hver hånd, først 8 reps stående ut til siden og deretter 8 reps på hver arm med strak kropp. Tar armen fra langs med kroppen og ut forran meg 90grader. Tilslutt over til stativ, festet nede og drar fra ned venstre til opp høyre med strak arm, 12x3 på hver arm. Tilslutt underarm med vridd og vanlig grep, 12x3.

Prøver å få kjørt dette programmet minst en gang hver uke, men helst to. Blir vanskelig mtp. jobb osv.

Så spørsmål:

- Burde jeg variere mer på øvelser? Har kjørt dette programmet siste to årene, mer eller mindre naturlig etter å ha trent styrke de siste 4 årene, så har jeg kommet inn på dette.

- Trener jeg hver muskel for lite iløpet av uken? Burde kanskje gå ned i øvelser og heller trene 2-splitt?

- Noen muskler jeg ikke får med som er viktige iløpet av uka? Bytte om på splitt for å få mer ut av dagene?

Jeg vil først og fremst bli sterkere og mer utholden, men også bygge muskler. Så en mellomting mellom en bodybuilder og en strongman.

Ble et jævla langt innlegg, men håper på mange god tilbakemeldinger og diskusjoner! Takk takk! Spør og kom med innspill om alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...