Gå til innhold

Innspill til fullkroppsprogram?


Jammy36

Anbefalte innlegg

God, grytidlig morgen. :) 

Jeg er helt ny her, men kan fortelle kjapt at jeg har gått over fra splitt-program til fullkroppsprogram, da så mange sverger til det. Etter å ha undersøkt mye rundt på nettet ( ja, det er ikke lurt, for det er så mange forskjellige teorier ), har jeg prøvd å forholde meg til hva ekspertene sier. Jeg har laget treningsprogrammet mitt rundt dette, og trener det 3 ganger i uken. Jeg klarer hver økt på ca 1 time, ofte mindre, hvis jeg kjører noen supersett og korte pauser her og der. Spørsmålet er om det er et bra program. :) Jeg håper noen kan gi meg tilbakemelding. 

Programmet ser slik ut: 

MANDAG:

Bryst - Benkpress: 3 sett - 8-12 reps ( ett sett med smalt grep )

Rygg- Nedtrekk: 1 sett - 8-12 reps 

Rygg- Pullups:   2 sett - maks reps ( som regel klarer jeg 10 )

Bein - Knebøy: 3 sett - 8-12 reps

Skuldre- sidehev: 3 sett, lette vekter - maks reps til det brenner

Nakke - shrugs: 3 sett - ca 30 reps

Underarmer: 2 sett - maks reps til det brenner ( som regel med sånne klyper ) 

ONSDAG: 

Bryst: Dips - 3 sett - ca 12 reps 

Rygg: Markløft - 3 sett - ca 8-12 reps

Bein: Tåhev - 3 sett - ca 30 reps

Biceps med stang: 1 sett - 8-12 reps

Skulderpress: 3 sett - 8-12 reps

Nakke: "Hodehev på rygg og mage fra benk": 2 sett på hver side, ca 20 reps. 

Underarmer: "Vrir en vektstang med under-og overarmsgrep" til det brenner - 2 sett, 

FREDAG: 

Bryst: Flies: 3 sett - 8-12 reps. 

Rygg: Rygghev: 3 sett - 12-15 reps. 

Skuldre: Bakre del ( ligger på magen på en benk og "flyr" med lette vekter ): 3 sett - ca 15-20 reps. 

Bein: "Går med dype skritt fremover med tunge vekter i hendene" 3 sett - 12 reps på hver fot. 

Triceps: Pulldown med smalt grep: 3 sett - 12 reps. 

Nakke: Shrugs: 3 sett - ca 30 reps. 

 

Andre opplysninger: Du legger kanskje merke til at jeg ikke har nevnt mage, men det pleier jeg å trene på et annet tidspunkt på dagen. Her følger jeg gjerne Arnold sine råd om minst 200 situps minst annenhver dag. Jeg må også legge til at jeg har ca 2 oppvarmingssett for hver eneste øvelse. ALLE treningsøkter starter med 10 minutter på romaskin, elipsemaskin eller tilsvarende. Jeg spiser ca 7 måltider for dagen. 

Noen innspill? :) 

På forhånd takk for svar. Blir dypt takknemlig for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...