Jammy36 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 God, grytidlig morgen. :) Jeg er helt ny her, men kan fortelle kjapt at jeg har gått over fra splitt-program til fullkroppsprogram, da så mange sverger til det. Etter å ha undersøkt mye rundt på nettet ( ja, det er ikke lurt, for det er så mange forskjellige teorier ), har jeg prøvd å forholde meg til hva ekspertene sier. Jeg har laget treningsprogrammet mitt rundt dette, og trener det 3 ganger i uken. Jeg klarer hver økt på ca 1 time, ofte mindre, hvis jeg kjører noen supersett og korte pauser her og der. Spørsmålet er om det er et bra program. :) Jeg håper noen kan gi meg tilbakemelding. Programmet ser slik ut: MANDAG: Bryst - Benkpress: 3 sett - 8-12 reps ( ett sett med smalt grep ) Rygg- Nedtrekk: 1 sett - 8-12 reps Rygg- Pullups: 2 sett - maks reps ( som regel klarer jeg 10 ) Bein - Knebøy: 3 sett - 8-12 reps Skuldre- sidehev: 3 sett, lette vekter - maks reps til det brenner Nakke - shrugs: 3 sett - ca 30 reps Underarmer: 2 sett - maks reps til det brenner ( som regel med sånne klyper ) ONSDAG: Bryst: Dips - 3 sett - ca 12 reps Rygg: Markløft - 3 sett - ca 8-12 reps Bein: Tåhev - 3 sett - ca 30 reps Biceps med stang: 1 sett - 8-12 reps Skulderpress: 3 sett - 8-12 reps Nakke: "Hodehev på rygg og mage fra benk": 2 sett på hver side, ca 20 reps. Underarmer: "Vrir en vektstang med under-og overarmsgrep" til det brenner - 2 sett, FREDAG: Bryst: Flies: 3 sett - 8-12 reps. Rygg: Rygghev: 3 sett - 12-15 reps. Skuldre: Bakre del ( ligger på magen på en benk og "flyr" med lette vekter ): 3 sett - ca 15-20 reps. Bein: "Går med dype skritt fremover med tunge vekter i hendene" 3 sett - 12 reps på hver fot. Triceps: Pulldown med smalt grep: 3 sett - 12 reps. Nakke: Shrugs: 3 sett - ca 30 reps. Andre opplysninger: Du legger kanskje merke til at jeg ikke har nevnt mage, men det pleier jeg å trene på et annet tidspunkt på dagen. Her følger jeg gjerne Arnold sine råd om minst 200 situps minst annenhver dag. Jeg må også legge til at jeg har ca 2 oppvarmingssett for hver eneste øvelse. ALLE treningsøkter starter med 10 minutter på romaskin, elipsemaskin eller tilsvarende. Jeg spiser ca 7 måltider for dagen. Noen innspill? :) På forhånd takk for svar. Blir dypt takknemlig for det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/37282-innspill-til-fullkroppsprogram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.