Gå til innhold

Fengselsbetjentutdanning


mismis

Anbefalte innlegg

Noen her som har tatt utdanningen som har noen tips å komme med? Jeg skal snart på opptak og kjenner nervene sniker seg på!

Det fysiske tror jeg sitter, men har noen noen tanker om hvor tett oppimot dagen jeg bør trene og evnt hva? 

 

Og intervjubiten? Hva blir man spurt om, hva er den skriftlige oppgaven og hvor ille er det??😬😬😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke tatt utdanningen, men jeg har jobbet i Oslo fengsel som vikar i 3 år, og vet om det meste. Den fysiske biten er til å le av. Jeg kom hjem uten å ha trent én dag, etter å ha tilbrakt 3 måneder på ferie, spise dritt og drikke øl hver dag, og jeg naila den lett. Du bør være hvilt ut før du skal ta testen.

Det viktigste du bør gjøre under intervjuet er å være ydmyk og vise modenhet. Du blir spurt om spørsmål om ting som skjer i verden. Poenget er at du skal vise at du leser nyheter og er opptatt av hva som skjer rundt i verden. Du bør også kunne svare for deg om dine egne meninger rundt temaene. Du bør kunne vise at du er en god person med mye medmenneskelighet, for du skal faktisk hjelpe mennesker i en fæl situasjon.

Den skriftlige oppgaven har jeg aldri hørt noenting om, så det kan jeg ikke svare på, dessverre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...