Gå til innhold

Nybegynner - Gjøre kostholden lett.


Litagoo

Anbefalte innlegg

Så har begynt å trene litt av og på siste månedene, men hatt et avbrekk på fire måneder, men er nå i gang igjen. Og har undersøkt mye i forhold til kosthold for å faktisk se en fremgang og beholde motivasjon.

Min kroppsvekt er 80KG og jeg er 184 Høy Er 22 år. Og er det man kaller "Skinnyfat" Har en del magefett, men har nesten ikke muskler på kroppen. (Hadde høy forbrenning i tennårene og kunne spise hva jeg ville. Fra jeg var 18 til 20 år gikk jeg opp over 20 kg, og meste var fett ) 

Så driver å kutter ut alt sukkerholdig drikke som Energi, brus osv, og alt søtt og usunt "godter" 

 

Har målt meg fram til følgene "makros" som jeg burde ha for å gå litt ned i vekt mens jeg trener fullkropp 3 ganger i uken. 

 

  • Proteiner: 150 - 160G
  • Karbohydrater: 200G
  • Fett: 70G
  • Totalt kalorier: 2070Kalorier. 

Så jeg tenkte å måle opp til dette via å få fett fra Frokost (Egg og Avokodo) og kjøre 2 større måltid i form av Kyllingfile, Grov ris og grønt. Veldig kjedelig plan, men tror det er noe som hjelper meg i gang så jeg har en LETT struktur på det for å få dette til en vane. 

Men i praksis, hvordan fungerer det og holde seg til Egg, avokado, kyllingfile, grov ris og grønsaker? er det nok ? Eller det noe jeg mangler da i det daglige som kan bli et problem på grunn av det her ? 

 

Har ikke satt opp noe plan for hvor mye av det jeg skal spise osv, det skal jeg ta så fort jeg får "ingrediensene" i boks. Også prøve å holde meg til dette en stund før jeg bytter ut kylling med feks litt rødt kjøtt, og ris med feks søtpoteter eller grov pasta. 

 

 

Ønsker ihvertfall en liten pekepinn på om dette er en "ok" fremgangsmåte, eller om det er noe mer jeg burde tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...