Gå til innhold

Er tilbake på hesten igjen -_-


toaster

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 35 år som har sånn smått begynt å trene igjen etter ca 10 års opphold. Den generelle aktiviteten i denne perioden har vært lav men jeg har klart å holde vekta nede. er 1.80 høy og veier ca 80 kg. jeg har en jobb som er ganske aktiv og manuell så jeg følte meg sterkere enn tilfellet var når jeg kom på gymmet igjen. dvs at jeg har ingen problemer med å løfte ting og bære tungt på jobb,men på gymmet går jeg tom alt for fort 

Så til sakens kjerne. Når jeg trente "back in the days" var jeg i ok form og perset rundt 130kg i benk,  rundt 100 i nedtrekk og 160 i mark for å ta med noen referansetall.

Nå er jeg tilbake på hesten igjen men jeg har null motivasjon da det er heller tafatte vekter jeg er begynt med. Etter to uker sliter jeg med 7-8 reps med 25kg manualer i flatbenk, om jeg skal få nok reps må jeg holde meg under 45 i nedtrekk og på mark ser jeg stort sett stjerner.

jeg sliter også med at armene blir tomme ganske kjapt så jeg føler jeg ikke får særlig mye ut av øvelser som benk,nedtrekk,roing osv.

jeg forventer selvsagt ikke å komme i den gamle formen over natta, men kan noen anslå hvordan fremgangen vil bli fremover under normale forutsetninger? målet er ikke å bli stor,men jeg vil gjerne opp rundt 10 kg i kroppsvekt og håpet er jo selvsagt at man klarer å løfte tyngre etterhvert.

tips til treningsprogram? 

hva burde jeg gå for ang. kosttilskudd og proteintilskudd? (tar gjerne imot tips mtp smak etc.)

planen er å trene vekter rundt 4 ganger i uka åsså satser jeg på at cardioen kommer av seg selv når bikkja er ute og lufter meg ^_^

 

håper noen kan komme med innspill!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...