Gå til innhold

Oppblåsthet og IBS


Karklu

Anbefalte innlegg

Jeg har muligens IBS, og sliter mest med at jeg blir så oppblåst. Bare er det liksom, uten at jeg må slippe luft mer enn normalt. På det værste føler jeg at jeg ser gravid ut hvis jeg blåser ut magen/slapper av i muskulaturen. 

Dette er skikkelig ukomfortabelt og leit, føler meg som en diger ballong. Er så ukomfortabel i tettsittende klær og jeg føler meg ikke bra i det hele tatt.

Har testa litt low foodmap, men jeg vet ikke helt om jeg fikk så mye effekt av det. Kuttet ut foodmaps en liten periode, men synes det er vanskelig, da til og med glutenfrie ting inneholder foodmaps. Vanskelig å finne mat, synes jeg. 

Trener 5-6 dager i uka, tung styrke og litt cardio, ofte 2t+ per økt. Vil være stram og lean, men mister så sykt motivasjon til kostholdet når jeg reagerer på så mye. Driver også og trener meg opp etter skade, så har litt mer fett enn jeg vanligvis har, og skal få bort dette. 

Hva kan jeg spise som hjelper meg ned i fettprosent, er mettende og ikke har så mye foodmaps? Evt andre tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...