Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lite erfaring med styrketrening, men har funnet ut at det er på tide å inkludere styrketrening i treningsprogrammet mitt for å balansere ut en del skeivtrening jeg har fått av å trene mye ensidig. Er det er noen som har noen tips i forhold til hva man bør gjøre for å balansere opp hvis man har trent på seg store nakkemuskler. Det er ikke så pent med "pukkelrygg" på jente selv om pukkelen er muskler...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3635-hvordan-balansere-ut-skeivtrent-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde nok hjulpet med litt mere bakgrunnsinfo, har du trent en spesiell idrett eller noe som har gjort at du føler nakken er for mye trent? Og litt generelt om hva du har av treningsbakgrunn, dette vil kanskje gjøre det lettere for folk å svare og komme med tilbakemeldinger :)

Det kan jeg prøve å komme med. :) Jeg trener kampsport og akrobatikk. Det vil si at jeg har stått mye på hode (jeg tror det er her nakkemusklene mine kommer fra) og stått mye på hender og gjort mye øvelser som krever mye av nakke, rygg, tricesp og generelt muskler du bruker for å løfte deg selv med. Jeg er ganske sterk i øvelser der jeg skyver ting fra meg, men veldig svak omvendt. Jeg trener ca 7-9 totimersøkter i uka. Nå er jeg ganske uerfaren når det kommer til styrketrening med vekter, jeg har stort sett bare trent for å lære meg ferdigheter og ikke for å forme kroppen eller bygge opp spesielle muskler. Med den treningsmengden jeg har vent meg til nå, innser jeg at jeg nok burde trene litt mer bevisst for å få litt bedre utbytte av all tiden jeg legger i treningen, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Det er litt vanskelig vite hvordan jeg skal trene når jeg er "nybegynner" på treningsformen samtidig som jeg faktisk er ganske godt trent.

Jeg tror nok at om du velger et solid nybegynner program og følger dette (ikke bare for treningen, men også for å få teknikken i boks for senere tyngre løft) så vil det "jevne" seg ut over tid. De svake punktene vil bli merkbar å komme etter. Hvordan dette gir seg utslag rent estetisk får andre svare på, men tror nok både for å bli mere jevnt trent, og skadeforebyggende har du mye igjen for et helkroppsprogram. Du sier jo å at du er sterk i press, men svak i dra. Kan jo indikere en viss ubalanse i forhold til rygg og bryst osv.

Du finner linker til mye treningsprogrammer her som er solide og allmen akseptert som bra, og eller er det nok av mennesker som kan hjelpe deg på veien å få litt feedback på hva du velger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...