Gå til innhold

Vektnedgang, styrke eller kardio


Tifottaf

Anbefalte innlegg

Jeg er en 18 år gammel gutt, veier ca 95, ca 186 høy, dette tilsvarer en BMI på 27,4 ifølge http://www.bmi-kalkulator.no/.
Jeg blir da regnet som overvektig. Jeg er ganske kraftig bygd og har en del muskler. Problemet mitt er at jeg har relativt mye fett på mage- og bryst-partiet i forhold til på ben, armer, rygg og hofter. Jeg vet ikke hva dette kommer av om dette ligger i genene eller hva det kommer av vet ikke jeg. Men har vært sånn så siden barneskolen. Har vært aktiv stort sett hele livet med fotball og egentrening litt av og på. Jeg kunne sikkert googlet meg frem, men kanskje noen har vært i min situasjon og har erfaring.

Det var litt av min situasjon men poenget er:

Når målet mitt kun er å miste fett burde jeg da trene styrke og bygge muskler, eller satse fullt og helt på kardio. Å miste muskelmasse er ikke noe problem. Førsteprioriteten er mindre fett = mindre kilo.
Jeg har tidligere spurt om dette men da blir jeg anbefalt tre måter. 1. styrke, 2. kardio, 3. kombinasjon av styrke og kardio.

Jeg vet at over halve jobben er kostholdet. Trenger også hjelp med cal, karbs, prot, fett

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele jobben er kostholdet, ikke halve. De eneste jeg har hørt om som klarte å få sommerkroppen ved å ikke endre kostholdet, trente opp i mot 2 timer hver dag(En miks mellom styrke og kardio). Det blir for dumt hvis man er en mosjonist.

Behold proteininntaket, kutt litt ned på fett og karbohydrater (10-15% i første omgang) og juster som du går ned i vekt. (Går man ned 10% i vekt trenger man noe sånt som 20% mindre kalorier. Kilde: Folkeopplysningen på NRK)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...