Gå til innhold

Råd for å få i seg nok proteiner


piak88

Anbefalte innlegg

Etter en lengre periode med diett og fitnesskonkurranser har jeg fått proteiner og grønnsaker i "vranga". Med andre ord har jeg blitt lei av å spise kjøtt, skinke, ost/cottage cheese, grønnsaker og lignende. Har spist etter matplan (ikke konstant diett i den forstand) i over 2 år og har rukket å bli passe lei. Når jeg kjente at det begynte å bli litt too much, gikk jeg over til å spise mer proteinbarer, drikke shake og nå propud. Men ja, jeg føler at jeg sliter litt med å finne matglede og kan ikke unngå å føle på et jag etter å hele tiden få i seg nok proteiner.

Misunner dem som finner glede i å spise ren proteinrik mat, men jeg er litt for glad i "noe attåt" - som igjen gjør det vanskelig å spise 200 g kjøtt uten å bli mett halvveis i måltidet. Jeg må være sulten/på underskudd for å takle å spise ren kylling og grønnsaker. Mulig jeg er prippen, men sånn er nå den saken. 

Jeg trener mye og tungt, så regner med at jeg bør få i meg rundt 2 g protein per kilo. 

Noen som har tips til proteinrike og GODE oppskrifter for et matvrak? Ikke typisk ren mat, men vanlige måltider som da har ekstra mye proteiner. Finner heller ikke glede i å bare trykke i meg karbohydrater, haha <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...