Gå til innhold

Hva har skjedd??!!!


wakeupworkout

Anbefalte innlegg

Hei. Håper at noen kan gi meg svar på dette. Men jeg har vert på ferie i spania i 2 uker. Og før det har jeg vanligvis trent omkring 2 timer, 5 dager i uken (dette har fungert fint). 30 min kardio og resten tung styrke. I spania har jeg prøvd å opprettholde noe ved å trene bodyweight styrke og løping. Men da jeg kom hjem og skulle begynne å trene vanlig igjen skjer det noe rart. Jeg måtte for det første ta så mye som 10 kg av stanga for å klare samme anntall knebøy :o og jeg fikk underveis noen så jævelige kramper i beina at jeg kollapset!!! :o Nå er det 2 dager siden jeg prøvde og har fortsatt problemer med å bare ta bodyweight squats! Det gjør så utrolig vondt! Hva skal jeg gjøre??! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du deloadet når du var på ferie uten å trene. Når man deloader i styrke ved å ta en uke eller 2 fri er det normalt å redusere vektene med 20-30% når man starter opp igjen, og det er vel her det gikk galt når du gikk rett på de normale vektene.

Klassisk slik jeg ser det, at man overanstrenger seg etter en hvileperiode :)

Neste økt kan du jo forsøke en god runde på ergometersykkel (rolig tempo) slik at du blir varm i kroppen, inkludert mobilitets og aktiveringsøvelser som oppvarming og se om det kjennes litt bedre ut etterpå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...