Gå til innhold

Styrketrening for ei som liker å gå i fjellet


Mycobacterium

Anbefalte innlegg

Hei!

Ny her, jente på 25 år. Har siden før påske telt kalorier. Ligger på ca 1500 kcal dager jeg ikke trener, og rundt 1600-2000 dager jeg trener. Har gått ned fra 68 kg til 63 kg, og er 163 cm. Jeg har funnet ut at jeg har en stor forkjærlighet for å gå i fjellet, og prøver å gå fjelltur 2-3 ganger i uka. Jeg bor i Bergen, så prøver å gå Ulriken og Løvstakken minst en gang i uka (for de som er kjent), så blir det ofte en tur opp Fløyen også. Jeg har mistet litt cm her og der, men jeg er skikkelig dvask. Jeg har lyst å bli sterkere, men trening på studio blir nedprioritert i pent vær. 

Uansett, det jeg lurer på er hvordan det er med restitusjon. Er det problematisk å trene styrke på bein dagen etter en fjelltur? Det er jo ikke lange fjellturene, men jeg er jo relativt utrent. Ønsker ikke å få belastningsskader. Blir som regel ikke støl etter fjellturene, så kanskje de ikke tar på så veldig egentlig? Jeg kan lite om styrke, så tips tas imot med takk. Har sett litt på helkroppsprogrammet for nybegynnere her på Fitnessbloggen, men hvorfor er det kun én øvelse for bein? http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Ønsker å bli sterkere i hele kroppen, men da spesielt beina. Mulig jeg kan bytte ut beinpress med goblet squat og/eller bulgarsk utfall? Har trent bittelitt markløft og knebøy med stang før, men det er lenge siden.

Håper noen kan komme med litt tips for hvordan jeg burde ta tak i styrketreningen framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...