Gå til innhold

Myo og styrkeløft


Listefyll

Anbefalte innlegg

Hei hei 

Lurte på om der er nokon aktive styrkeløftera her som he noko erfaring med Myo reps ?  Nokon som he prøvt å implementere det i eit "standard" dietmar program på isolasjons øvelsene som står skissert. T.d. rygghev som pleier å ver i starten av kver økt, nokon som he prøvt det på det ein av dagene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja :)

Myo ved siden av Dietmar kan fungere fint - men jeg ville ha droppet volumdelen i Dietmar-programmet helt, og heller kjørt et eget opplegg på det ved siden av styrkedelen. 

Fine øvelser i myo som vil gi deg "fullkropp" kan være arnoldpress, brystpress m/hantler, franskpress, lats nedtrekk m/bredt grep, roing m/hantler, bicepscurl m/ez stang og bulgarske utfall m/hantler.

Et sett myo krever ifølge grunnleggerne selv minimum 48t hvile før man utfører øvelsen på nytt, og man kan da sortere disse øvelsene utover i uka slik at de logisk passer inn i Dietmars styrkedel.

En kar som virkelig vet å utføre myo ved siden av et styrkeprogram her inne, inkludert lineær og ulineær progresjonsmodell er denne karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke for svar ☺ einaste eg stusse litt over er i følge dei artikkelane eg he lese så he det blitt anbefalt Myo på muskelgruppene som skal brukes til å løfte tungt dagen etter på, men i eksempelet du linka til tek han mest Myo på muskelgrupper han allerede har trent tungt. Er det bare eg som he misforstått alt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange muligheter - har selv forsøkt metoden du beskriver flere ganger men ender alltid opp med å trives best med metoden jeg linket til. 

Vedkommende har virkelig fått det til å svinge :) 

Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal kunne yte maks i benk dagen etter ett sett bryst-myo, eller bøy dagen etter bulgarsk. Når man har kjørt myo med progresjon over tid er det et vanvittig energi-drain selv om det hele er over i løpet av et par minutter. 

Prøv deg frem litt og finn ut hva som passer deg best. 

Du vil nå kjøre 2 separate programmer - ett for ren styrke og et særdeles ekstremt et for volum. Et forslag er å kjøre styrkedeload i uken hvor du har de tyngste vektene i myo og motsatt. 

Siden myo er en metode og ikke et program har du mulighet til å eksperimentere litt med oppsettet, med mål om å hente maksimalt fra begge verdenene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...