Gå til innhold

Treningsprogram på diett


sk2100

Anbefalte innlegg

Hei

Har følgt et styrkeløft program som heter 3x3 i et halvt år nå og hatt godt fremgang. Programmet består av knebøy, benkpress,markløft, militærpress og 2 isolasjonsøvelser hver økt.

Tenkte å kjøre dette 2 måneder til før jeg vil gå ned i vekt til sommer. Er usikker på om jeg skal velge en 2 splitt som jeg brukte før 3x3 programmet, dette for å få ''pumpet opp'' musklene, eller burde jeg kjøre det samme styrkeløft programmet? Etter min mening synes jeg 2 splitt er det rette, siden mest sannsynlig vil jeg ikke klare å øke i styrke på diett (iallefall ikke mye).

Noen som har en mening om dette, setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om 3x3-programmet fortsatt fungerer ville jeg ha fortsatt med det. Slike standard styrkeprogrammer er fine fordi de fungerer for "alle" i starten om man følger det slavisk med ukentlig progresjon og deloads.

Du kan fint fortsette styrkefremgangen din på underskudd - dette er avhengig av hvilket nivå du er kommet til. De mest erfarne utøverne vil som oftest miste styrken. Utøvere som er kommet seg opp på nivå hvor de nærmer seg sin genetiske styrke/platå vil i mange tilfeller beholde sin styrke men vil slite med å øke den. Rel. nybegynnere vil kunne fortsette å øke i styrke også ved underskudd.

Poenget bør være at man skal klare å fortsette styrkefremgangen på papiret, og heller la tyngdekraften sette en stopper for den. Altså ikke bestemme seg på forhånd at man ikke vil kunne fortsette utviklingen. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar @Perfeksjon! ^_^

Har hatt god framgang av 3x3 programmet, skal makse om 1 uke, målet er 190kg i mark, 150kg i knebøy og 110kg benk.

Merker det jeg savner å trene litt mer volum, tror jeg skal gå over til en 2 splitt der jeg trener 4 ganger i uken.

Mandag og torsdag: Rygg, bryst, skuldre - en dag tung og en dag hypertrofi.

Tirsdag og fredag: Ben, biceps og triceps - en dag tung og en dag hypertrofi.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...