Gå til innhold

Hjelp meg med kalorier?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt hjelp med kalorier :) Er helt nybegynner på alt dette med trening og kosthold.

Høyde: 171

Vekt: 63.5 (midt på dagen, med klær, om det har noe å si)

Jeg har hatt ett elendig kosthold, for 1år siden veide jeg 55 kg, var for aktiv og spiste for lite tror jeg.

Jeg vil ha muskler! Jeg har lovehandles, vil bli kvitt dem. min kjære mor sier jeg ikke kan gjøre noe med det, genetisk. JEG NEKTER Å TRO AT JEG IKKE KAN GJØRE NOE MED DET. Jeg begynte for noen uker siden å trene mellom 15-30 minutter hver kveld (bortsett fra helger). Styrketrening.

Hvor mange kalorier må jeg spise for å ha et energiunderskudd(det må man ha for å gå ned i fettprosent ja?) ? Har regnet ut at frokost, lunsj og kveldsmaten min inneholder 432 kalorier tilsammen. Drikker to-tre glass med multivitaminer om dagen, vet ikke om det hjelper noe særlig men syns bare det blir så kjedelig med vann hele tiden. Har kuttet ut godteriet som jeg levde på før, har ikke lyst på det heller, merkelig nok. Spiser alltid en god middag, er som oftes lasagne, taco, koteletter osv.. vet ikke hvor mye kalorier det inneholder men er sikkert en del. Nå i det siste prøver jeg å være litt sunnere med middagen, men har så sinnsykt lite kreativitet når det gjelder matlaging.

Håper noen kan hjelpe meg, gi meg noen tips kanskje eller noe :)

Har det kanskje noe å si at jeg er jente? Har et barn på 1 år også, før jeg ble gravid var jeg kjempefornøyd med kroppen. Når jeg ser bilder nå, var jeg helt lik, men har vel blitt mer bevisst nå om hvordan jeg ser ut, æsj. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Mitt tips er loggbok over matinntak:) Jeg bruker det daglig, og gjort det i 6 mnd nå:)

Gjort meg oppmerksom på hva jeg putter i meg, hvor mye proteiner,kalorier osv:)

Du kan bruke http://www.diett.no/

Det vet jeg mange her inne gjør. gratis og veldig enkelt å bruke.. Pluss du kan legge inn høyde &vekt samt mål for deg selv..

Der får du svar på hvor mye kalorier du trenger i løpet av en dag:)

Andre kalkulatorer og treningsprogram kan du få her:

https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

Frokost, lunsj og kveldsmat på abre 432 kalorier høres litt lite ut.. :) Logg i noen dager og post vedlegget her inne så blir det mye lettere å se hva som kan endres:)

Hva slags treningsform har du?:) Bruker du ett program?:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Mitt tips er loggbok over matinntak:) Jeg bruker det daglig, og gjort det i 6 mnd nå:)

Gjort meg oppmerksom på hva jeg putter i meg, hvor mye proteiner,kalorier osv:)

Du kan bruke http://www.diett.no/

Det vet jeg mange her inne gjør. gratis og veldig enkelt å bruke.. Pluss du kan legge inn høyde &vekt samt mål for deg selv..

Der får du svar på hvor mye kalorier du trenger i løpet av en dag:)

Andre kalkulatorer og treningsprogram kan du få her:

https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

Frokost, lunsj og kveldsmat på abre 432 kalorier høres litt lite ut.. :) Logg i noen dager og post vedlegget her inne så blir det mye lettere å se hva som kan endres:)

Hva slags treningsform har du?:) Bruker du ett program?:)

Lykke til:)

Godt svar! :thumbsup:

432kcal blir for lite på tre måltider! Absolutt enig i at du bør logge maten noen dager :) Mulig sammesettingen av næringsstoffer ikke er så bra, og man skal absolutt ikke gå for lavt i kaloriinntak! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!:)

20kg x 12, 30 kg x 10, 40 kg x 8, 50 kg x 12 x 3

Sånn går det på de tingene jeg trener (sorry hvis det blir feil på navnene, men er jo som sagt helt nybeg. så google har gitt meg navnene;p) Hammerbenchpress, Cablecurl, Tricepspress, Beinpress.

Tar også planken; 2 x 20 sekunder, så tar jeg max. Jeg er usikker på hvor mye jeg klarer egentlig, hvor mange kg jeg bør begynne med osv.. Syns alt er ganske forvirrende og skulle ønske jeg hadde en personlig trener til å guide meg litt. Når jeg tar 50 kg så tar jeg godt i, da kjenner jeg det skikkelig. med en gang jeg kommer til gymmen klarer jeg ikke å ta 50 kg, må varme opp med di andre først. Skulle ønske jeg kunne ta markløft osv, men har ikke tilgang på frivekter.

Jeg vet treninga sikkert er kjemperar, dere her inne virker veldig dreven på trening så jeg håper dere kan gi meg tips ang hvordan jeg skal trene evt hvilke dager jeg kan ta det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...