Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med stikkende smerte i ankelen.  Jeg sliter med å ta knebøy pga dette for jeg klarer ikke bøye meg. Helen løfter seg også stikker det i bøyen mellom fotbladet og leggen.  Smerten går gjerne utover på utsiden på begge føtter.  Skal si at jeg er gammel håndball spiller med x antall overtråkk opp gjennom,  så lurer på om det kan være problemet?  Og hva kan gjøres? Har prøvd å tøye men det er hverken deilig eller noe forbedring.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har et problem med stikkende smerte i ankelen.  Jeg sliter med å ta knebøy pga dette for jeg klarer ikke bøye meg. Helen løfter seg også stikker det i bøyen mellom fotbladet og leggen.  Smerten går gjerne utover på utsiden på begge føtter.  Skal si at jeg er gammel håndball spiller med x antall overtråkk opp gjennom,  så lurer på om det kan være problemet?  Og hva kan gjøres? Har prøvd å tøye men det er hverken deilig eller noe forbedring.

Samme område som peronealnerven?

Niehaus_Peroneal-Nerve-Entrapment.jpg

Skrevet

Skulle jeg ha tippet så føler det ut som det er den som heter" intermediate dorsal cutaneous nerve" for jeg kjenner det som sagt ut mot yttersiden også på begge føttene.

tmp_3148-nerver fot 1-2113789841.jpg

Annonse

Skrevet

Kan være at peroneus longus er svak og stram. Kan også være at det er tåekstensorene (ofte overaktiv ved høy fotbue) som banker på peroneusnerven.

Foreslår at du masserer området + trener peroneus longus

Skrevet

Kontakt meg på PM om du bor i oslo. Hvis du ikke bor i nærheten av oslo, aner ikke. Spør kjente etter terapeuter med gode referanser

Skrevet

Folk opererer så utrolig forskjellig. Det samme med kunnskapsnivåene, veldig varierende. Det er derfor veldig vanskelig å anbefale den ene over den andre. I teorien trenger du (sannsynligvis, dvs, om jeg har rett i min antakelse) opptrening av peroneus longus samt bløtvevsarbeid i samme område, og da burde en fysioterapeut kunne hjelpe med dette. Hvis du bare blir tilbydd nåler eller trykkbølge, så gå til noen andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...