Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med stikkende smerte i ankelen.  Jeg sliter med å ta knebøy pga dette for jeg klarer ikke bøye meg. Helen løfter seg også stikker det i bøyen mellom fotbladet og leggen.  Smerten går gjerne utover på utsiden på begge føtter.  Skal si at jeg er gammel håndball spiller med x antall overtråkk opp gjennom,  så lurer på om det kan være problemet?  Og hva kan gjøres? Har prøvd å tøye men det er hverken deilig eller noe forbedring.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34631-stikkende-smerte-i-ankel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et problem med stikkende smerte i ankelen.  Jeg sliter med å ta knebøy pga dette for jeg klarer ikke bøye meg. Helen løfter seg også stikker det i bøyen mellom fotbladet og leggen.  Smerten går gjerne utover på utsiden på begge føtter.  Skal si at jeg er gammel håndball spiller med x antall overtråkk opp gjennom,  så lurer på om det kan være problemet?  Og hva kan gjøres? Har prøvd å tøye men det er hverken deilig eller noe forbedring.

Samme område som peronealnerven?

Niehaus_Peroneal-Nerve-Entrapment.jpg

Annonse

Folk opererer så utrolig forskjellig. Det samme med kunnskapsnivåene, veldig varierende. Det er derfor veldig vanskelig å anbefale den ene over den andre. I teorien trenger du (sannsynligvis, dvs, om jeg har rett i min antakelse) opptrening av peroneus longus samt bløtvevsarbeid i samme område, og da burde en fysioterapeut kunne hjelpe med dette. Hvis du bare blir tilbydd nåler eller trykkbølge, så gå til noen andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...