Forsvarsdama5.0 Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hei! Usikker på om enne skulle gått til livsstil og helse eller hit?? Bakgrunn: Jente 20 år, tidligere "godt trent", og god helse, blant annet: langrenn, fotball, boxing, styrke, sykkel. Noen tall: for ca 1 år siden, før alle skader 3000 meter på 12:10, jogg 1,5 time 18 km. Markløft 70 kg x 5. Trente "sporadisk", med fokus på de største musklene. Gått friluftsliv, så vanskelig å følge eksakt program. Trent styrke siden 2012, dog ikke fulgt noe spesielt program. Skader og sykdom sept 2014: runners knee - sliter fortsatt! Kyssesyken: desember 2014-mars 2015 mykoplasma-lungebetennelse ("kronisk") fra mai til august/juli Så bare slapp og sliten, og klarer aldri få motivert meg til noe.. Poenget: Vil begynne å trene igjen, men vet det ikke er realistisk å komme på topp igjen med en gang, og jeg har ikke kunnskap til å sette sammen et treningsprogram/plan. Jeg skal melde meg inn i senter 1. oktober. Litt hjelp med treningsprogram? Ikke bare Børges nybegynnerprogram (eller andre favoritter), men et med fokus på både kondisjon og styrke? Evt et med mulighet for en saltime nå og da? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34359-opptrening-etter-sykdom-og-skader-hva-og-hvordan/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.