Gå til innhold

Kommenter mitt kosthold


MeinMather

Anbefalte innlegg

Hei!

Til tider blir jeg lei av alle småmåltidene i løpet av dagen. I det siste har jeg begynt å blende havregryn med proteinpulver og peanøttsmør, og jeg synes selv at dette fungerer utmerket. Metter godt, bra med kalorier hvis man drikker flere shakes om dagen, og dessuten så smaker det godt!

På grunn av at disse drikkene har blitt dominerende i mitt kosthold, noe som gjør at jeg spiser relativt lite variert gjør at jeg vil ha kostholdet mitt ´´opp til høring´´ for de kompetente fitnessbloggerne.

Slik ser en en typisk dag ut for meg når det gjelder kosthold:

Frokost: 100 g havregryn, 30g myseprotein, 30g peanøttsmør i vann/melk. 150g bær i tillegg.

Noen frokoster (1-3 ganger i uka) bytter jeg ut havregrynshaken med 3-5 egg og diverse tilbehør.

Lunsj: 200g karbonadedeig eller kylling med 200-300g søtpotet eller en pose boil in bag ris. Som regel i en wrap. Brokkoli eller andre grønnsaker ved siden av

Før trening: 100g havregryn med 30g myseprotein

Etter trening: 60-100g havregryn med 30g myseprotein

Etter trening 2: 200g karbonadedeig eller kylling med 200-300g søtpotet eller en pose boil in bag ris. Som regel i en wrap. 150-200g Brokkoli eller andre grønnsaker og peanøttsmør som snacks ved siden av :)

Før leggetid: 100g havregryn (Jepp, karbo før senga, tenk det!) med 30g kasein og 30g peanøttsmør.

Som dere ser så konsumerer jeg opp mot 400g havregryn om dagen og det går med en del proteinpulver. Det blir veldig mye flytende kalorier, men jeg tilstreber å innta 3 faste måltider daglig, men som regel blir det kun 2. Noen dager i uka blir det 3, men ikke hver dag.

Jeg er meget åpen for innspill, og er lettpåvirkelig fra alle kompetente forumbrukere. Føler på en måte at jeg har tatt en litt for enkel utvei når det gjelder mat ved å drikke så mye.

PS! Jeg forsøker å øke i kroppsvekt. Veier ca 82 kilo og trener et 5-splitt program.

PS 2! Det blir noen cheatmeals hver uke (1-2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor gammel er du?

hvor høy er du?

Kan du skrive hvordan du trener? og si et 5 splitt program hjelper ikke veldig.

Første jeg tenker når jeg ser hva du får i deg er SATAN hvor mye havregryn ;) Hvordan har magen din det?

Ville kanskje byttet ut disse to:

Før trening: 100g havregryn med 30g myseprotein

Etter trening: 60-100g havregryn med 30g myseprotei

med:

Før trening: ca 150 kylling / kjøtt - 100g ris 400-500g potet. halv advokado.

Etter trening: her ville jeg bare økt mengden i etter trening 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andreas, beklager for manglende utfylling :)

Jeg er 21 år, 180 høy og min 5-splitt er satt opp slik:

Dag 1: Skuldre og legger

Dag 2: Rygg og bakside lår

Dag 3: Bryst og legger

Dag 4: Bein (fokus på fremside)

Dag 5: Armer

Dag 6 og 7: Fri

Ser ut som et skikkelig tradisjonelt byggeprogram, men det er for å få en variasjon på tidligere treningsopplegg som var mer rettet mot styrkeløft.

Jeg vil også legge til at jeg har hatt meget tilfredsstillende økninger i de fleste baseløftene etter at jeg startet med dette programmet, men jeg merker hvor vanvittig mye mer mat jeg trenger enn tidligere. Har faktisk gått ned to-tre kilo etter jeg begynte på dette programmet, selv om jeg føler jeg inntar en god del kalorier. Synes også at jeg har blitt mer definert, og det er jo et pluss, men som sagt prøver jeg å gå opp.

Jepp, jeg tenker også at jeg får i meg satan så mye havregryn, derfor jeg måtte lufte kostholdsplanen min her :D

Når det gjelder magen min så er den tipp topp. Må si at den fungerer særdeles mye bedre etter at jeg begynte å pimpe havregryn enn når det stod kjøtt/kylling o.l på ethvert måltid.

I en ideell verden ville jeg klart å bytte ut noen shakes med måltid som du foreslår, og noen dager vil jeg nok klare det også, men ikke hver dag. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kommer vi inn på det jeg skrev i mitt første innlegg; jeg blir så forbanna lei alle måltidene ila dagen, dvs det å spise. Derfor lurer jeg på om det er krise om jeg bytter ut mye av disse kjøtt og ris-måltidene med havregrynshakes.

Det med frukt og grønt tar jeg til betraktning :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kommer vi inn på det jeg skrev i mitt første innlegg; jeg blir så forbanna lei alle måltidene ila dagen, dvs det å spise. Derfor lurer jeg på om det er krise om jeg bytter ut mye av disse kjøtt og ris-måltidene med havregrynshakes.

Det med frukt og grønt tar jeg til betraktning :)

Takk!

ikke krise nei. er jo grei næring i det du får i deg.

prøv en smoothie jeg lager så får du det litt mer variert.

50g havregryn

1 egg

halv (stor) advokado

1,5 dl kokkosmelk

200g frossenbær

halv banan

halv scoop med vanilje protein

ekstra:

stevia for søtning

spinat for vitaminer

litt appelsinjuice om det blir for tykt

cottage cheese for mer protein

uten cottage cheese og med lett kokkosmelk blir det ca 777kcal , 80g karbs, 34g fett og 33g protein.

om du trenger mer kcal tilsett gode oljer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...