Gå til innhold

Ryggsmerter


kennet

Anbefalte innlegg

Fikk under Markløfttrening Søndag 8/1 utrolig vondt i korsryggen(under et løft).

Har siden da hatt vondt i ryggen, de første 4-5 dagene var det ille, greide nesten ikke reise meg opp.

Nå de siste dagene er det ikke vondt til vanlig(utenom når jeg tar på meg sokker sov) Jeg har ikke trent korsrygg eller ben etter det skjedde, Prøvde med lett knebøy i går men det gjorde vondt.

Har time hos Fysioterapaut på Mandag.

Noen som har opplevd lignende? hvor lang tid tok det og bli frisk?

Kan det være prolaps?:unsure:

Setter stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryggsmerter i nedre del av ryggen kan være så mangt. Har selv hatt litt diverse "kos" der nede :)

Det kan høres ut som om du har fått et hekseskudd (som det så fint heter). Også kalt kink eller lumbago. Er ikke det samme som prolaps, det er mer snakk om overbelastning av muskulaturen.

Er det lokale smerter, eller har du stråling ned i beina i tillegg?

I mitt tilfelle så har jeg kombinert behandling hos kiropraktor med smertestillende og betennelsedempende (brexidol).

Lurt å få det sjekket ut, for det kan jo selvfølgelig være noe annet. Jeg bare snakker på grunnlag av egne erfaringer :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...