Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger noen ideer/råd om hvordan tilpasse styrketreningen slik at begge sider av kroppen får likt utbytte. Etter 2 mnd med styrketrening ser jeg forskjeller på høyre og venstre side av kroppen, hvor venstre side er mer markert og sterkere.Det er ikke veldig store forskjeller, men jeg føler og ser det. Under treningsøkter er jeg veldig fokusert på ha lik vektbalanse i kroppen og ligge rett på benk (når jeg føler at jeg ligger rett så ligger jeg egentlig skjevt). Så bruker mye speil for å kontrollere. Trener for å bedre holdningen, kjerne, styrke og utholdenhet. Så spørsmålet er hva kan jeg gjøre for å oppnå en bedre symmetri, samt minske forskjellen mest mulig?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33362-skoliose-og-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg på noen som helst måte er ekspert på området, så vil jeg i hvert fall anta at å kjøre for eks. benkpress og skulderpress med hantlere/dumbbells, i hvert fall av og til, vil sørge for at du belaster høyre og venstre mer likt. Knebøyen og markløften er atskillig mer klønete å gjøre tilsvarende med.

Ja, absolutt. Varierer mye i treningen og kjører ofte hantler i skulderpress og flat/skråbenk. Når det kommer til markløft og knebøy kjører jeg dette veldig sakte og kontrollert slik at jeg ikke får noen store utslag (selvom det skjer jo noen ganger). Får vel prøve å være enda mer fokusert på hvordan kroppen blir belastet under treningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...