Prinsesse Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Skal til igjen etter et år borte fra gymmet. Så jeg tenker å trene helkropp styrke 3 ganger i uka, intervalltrening på mølle i tillegg to av styrkeøktene, og 2-3 turer på rundt 4-5km i skogen i uka. Treningsprogrammet jeg har satt opp er følgende: Markløft 5 x 5 Hip Thrust 3 x 10 Bulgarsk Utfall 3 x 8 på hver fot Nedtrekk 3 x 10 Kabelroing 3 x 10 Rygghev 3 x 10 Beinhev 3 x 10 Planke 3 x max Sideplanke 3 x max på hver side 4x4 intervaller 2 ganger i uka Dette er da planen å kjøre gjennom 3 ganger i uka. Planen er å bli sterk, og å gå ned i vekt (diett har jeg kontroll på). Men jeg lurer på, er dette nok treningsmengde for å ha progresjon? Eventuellt andre innspill? Planen blir i første omgang å gå ned det jeg har i overvekt i løpet av ca. 3 mnd, så satse på å bygge muskler og bli sterk. Ellers: Jeg er 20 år, jente, har ca. 10-12 kg overvektig atm. Har ikke trent på ett år utenom litt turer. Har dårlige knær, og trener derfor bulgarsk utfall i stede for knebøy eller beinpress. Vanligvis regner jeg med at en uke kommer til å se slik ut: Mandag: Trening på gym med intervalltrening Tirsdag: Tur i skogen 4-5km Onsdag: Trening på gym uten intervalltrening Torsdag: Fri Fredag: Trening på gym med intervalltrening Lørdag: Tur i skogen 4-5km Søndag: Fri (Så har jeg muligheten til å legge til en ekstra skogstur enten torsdag eller søndag viss jeg vil) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33298-ser-dette-bra-ut-nok-treningsmengde/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.