Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal til igjen etter et år borte fra gymmet. Så jeg tenker å trene helkropp styrke 3 ganger i uka, intervalltrening på mølle i tillegg to av styrkeøktene, og 2-3 turer på rundt 4-5km i skogen i uka.

Treningsprogrammet jeg har satt opp er følgende:

Markløft 5 x 5

Hip Thrust 3 x 10

Bulgarsk Utfall 3 x 8 på hver fot

Nedtrekk 3 x 10

Kabelroing 3 x 10

Rygghev 3 x 10

Beinhev 3 x 10

Planke 3 x max

Sideplanke 3 x max på hver side

4x4 intervaller 2 ganger i uka

Dette er da planen å kjøre gjennom 3 ganger i uka. Planen er å bli sterk, og å gå ned i vekt (diett har jeg kontroll på). Men jeg lurer på, er dette nok treningsmengde for å ha progresjon? Eventuellt andre innspill? Planen blir i første omgang å gå ned det jeg har i overvekt i løpet av ca. 3 mnd, så satse på å bygge muskler og bli sterk. :)

Ellers:

Jeg er 20 år, jente, har ca. 10-12 kg overvektig atm. Har ikke trent på ett år utenom litt turer. Har dårlige knær, og trener derfor bulgarsk utfall i stede for knebøy eller beinpress.

Vanligvis regner jeg med at en uke kommer til å se slik ut:

Mandag: Trening på gym med intervalltrening

Tirsdag: Tur i skogen 4-5km

Onsdag: Trening på gym uten intervalltrening

Torsdag: Fri

Fredag: Trening på gym med intervalltrening

Lørdag: Tur i skogen 4-5km

Søndag: Fri

(Så har jeg muligheten til å legge til en ekstra skogstur enten torsdag eller søndag viss jeg vil)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33298-ser-dette-bra-ut-nok-treningsmengde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...