Fru vingle Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Har lest artikkelen om jenter og diett. Har benyttet formlene, og dermed kommer frem til at for meg skal dietten da se slik ut: 2000'ish kcalorier 125gr karbohydrater 200gr protein 78gr fett Har prøvd meg ut litt i myfitnesspal, og sitter da igjen enda mindre klok. På en dag kom jeg ikke opp i mer enn 8-900 kcalorier, såvidt innafor på fett og karbohydrater, men da altfor lite protein, og selvsagt kcalorier. Forslaget mitt ser slik ut: Frokost: 1dl havregryn 1dl Styrk melk 1dl yoghurt naturell 2ss granola m. Honning og mandel til topping Lunsj: 50gr tunfisk 40gr avokado 50gr kidneybønner Agurk, paprika, grønn salat (gidder ikke telle de grønnsakene) Middag: 100gr kyllingfilet 8ss.kokt ris Grønnsaker 15ml soyasaus Kvelds: Omelett av to egg, div grønnsaker Mer fett har jeg "ikke lov" å tilføye, for å øke kcalorier, heller ikke mer på karbene. Er det noen som har forslag til hvordan en slik meny skal se ut, med hensyn til macroene og kcalorier? Jeg har veldig lyst til å teste ut formelen, men sulting på 1000 kcal er uaktuelt med 100% jobb, 100% studier, 3-5 treningsøkter i uka og to barn.... Så, har noen forslag så tas de i mot med takk -målet er mange kilo ned i vekt, beholde og helst øke muskelmasse. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33160-nok-protein-og-passe-karbohydrater/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest QueenWinther Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Hei! Jeg tror 200gr protein kanskje er litt i overkant, men det er jo selvfølgelig avhengig av hva du veier. Når det kommer til å telle makronæringsstoffer, vil jeg si at 100% nøyaktighet ikke er det viktigste - fokuser heller på å få i deg nok mat. 1000kcal er alt for lite for ditt aktivitetsnivå. Nå vet jeg ikke hva du veier, men du trenger ikke spise mer enn omtrent 1.5-2gr protein per kg kroppsvekt. Ut i fra hva du spiser, kan du med fordel spise mer av alt. Større posjon tunfisk og avocado til lunsj, mer kylling og ris til middag, fire egg til kveldsmat - dette er varer med mye protein, som dermed vil mette lenge og gi deg høyere protein-inntak. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33160-nok-protein-og-passe-karbohydrater/#findComment-1126329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.