Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her inne som kunne hjulpet meg litt med et treningsprogram hvor jeg vedlikeholder styrken i beina, reduserer volum på quadriceps, men samtidig får en bedre hamstring og rumpe. Har for mye volum på fremsiden kontra baksiden, vil gjerne få til det motsatte :)

- vil øke min relative styrke, og få sterkere muskler! samtidig som jeg ønsker å bli bedre i kroppsvekt, som pull-ups, dips ( har et mål om å klare Muscle ups en dag snart !)

hvor ofte burde jeg trene bein for å vedlikeholde styrken min minske volum ?

har en kroppsvekt på 57kg og er ca 157cm høy.

styrke i ulike øvelser:

6-8 strikte pullups

dips; 10kg ekstra vekt x 3-4reps

knebøy: 75kg x 4reps

markløft 97.5kg x2

benkpress med manualer: 26kg manualer x 5

Fortsetter under...

Hei!

Noen her inne som kunne hjulpet meg litt med et treningsprogram hvor jeg vedlikeholder styrken i beina, reduserer volum på quadriceps, men samtidig får en bedre hamstring og rumpe. Har for mye volum på fremsiden kontra baksiden, vil gjerne få til det motsatte :)

- vil øke min relative styrke, og få sterkere muskler! samtidig som jeg ønsker å bli bedre i kroppsvekt, som pull-ups, dips ( har et mål om å klare Muscle ups en dag snart !)

hvor ofte burde jeg trene bein for å vedlikeholde styrken min minske volum ?

har en kroppsvekt på 57kg og er ca 157cm høy.

styrke i ulike øvelser:

6-8 strikte pullups

dips; 10kg ekstra vekt x 3-4reps

knebøy: 75kg x 4reps

markløft 97.5kg x2

benkpress med manualer: 26kg manualer x 5

Hvis du vil ha mindre fokus på quads, og mer fokus på hamstings og sete, så kan du gå fra høystangbøy til lavstangbøy. Med lavstangbøy trener du nesten bare ræv og hams, mens forside lår forblir uendret (bare spør Håvard Vika.)

Om du beholde styrke, men redusere volumet, må intensiteten opp. Får sett og reps, men tunge vekter.

Raltiv styrke blir man gjerne bedre i når kroppsvekten blir mindre. Ellers blir man bedre i kroppsvekt øvelser av å trene de mye. Type ta masse pullups, dips etc. Varier gjerne med eksplosive pullups og pullups til bryst for å trene mot muscle up.

Hvis du vil ha mindre fokus på quads, og mer fokus på hamstings og sete, så kan du gå fra høystangbøy til lavstangbøy. Med lavstangbøy trener du nesten bare ræv og hams, mens forside lår forblir uendret (bare spør Håvard Vika.)

Om du beholde styrke, men redusere volumet, må intensiteten opp. Får sett og reps, men tunge vekter.

Raltiv styrke blir man gjerne bedre i når kroppsvekten blir mindre. Ellers blir man bedre i kroppsvekt øvelser av å trene de mye. Type ta masse pullups, dips etc. Varier gjerne med eksplosive pullups og pullups til bryst for å trene mot muscle up.

takk for svar !:)

Nå trener jeg bein 2-3 ganger i uken, skal jeg redusere mengden da og gå over til mindre sett og reps eller gå ned til å kun trene bein 1 gang i uken ?

Annonse

Hvordan trener du bein pdd?

Knebøy

3 oppvarmingsett hvor jeg gradvis øker vektene

5x3-5

Markløft

3-4 oppvarmingsett

6x3-4

Hip-thrust med strikk og vektstang.

3 oppvarmingsett

5x5

Good morning

3x8

- vil legge til at før jul så hadde jeg et helt annet oppsett hvor det var 5-8 reps og i tillegg kjørte jeg god del bulgarsk utfall istedenfor markløft. på beindagene. Har markløft og knebøy på samme dag for har hatt et ønske om å kjøre de 3 ganger i uken for å bli sterkere, uten at det skal gå ut over restitusjonen. Nå ønsker jeg å primært å fokusere på markløft og hypertrofi på bakside.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...