Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere! :)

Jeg lurte på om noen har lyst å dele sine erfaringer og resultat av å følge Periodisk faste?

Har brukt litt tid på å lese meg opp på dette, og vet så klart at dette ikke er noe form for mirakelkur, men heller en livsstil der kcal inn/ut fortsatt betyr mest.

Tanken min er forresten å spise første måltid klokken 11:30 (lunsj på jobb), middag ca 17:00/18:00 og kvelds ca 21:00. Det blir da mellom ett "vindu" på 9,5time som skal være innenfor de 10timene som er anbefalt for kvinner.

Jeg gikk tidligere på Grete Roedekurs på en periode over 10 måneder og gikk ned totalt 12kg. Grunnet litt økonomiske hindringer osv så har jeg sluttet der og ønsker nå å "kjøre mitt eget løp" med mine lærdommer fra kurset. Lærte veldig mye om mat, noe jeg syntest har vært nyttig.

PCOS styrer kroppen min og kaster den opp og ned i vekt, påfører smerter og gjør meg ganske irritert, så jeg bør spise litt mindre karbo enn vanlig. Ønsker ikke å legge over til noe lavkarbo kosthold men bare være mer bevisst på de verste karbokildene.

Har fortsatt ca 27kg å gå ned, noe jeg skal klare :D

Hadde vært supert med litt erfaringer og resultater fra dere som lever under PF eller som tidligere har gjort det.

Om noen har fulgt PF men valgt å slutte, så vil jeg gjerne høre grunnen til det også (om noen ønsker å dele) (y)

Fortsetter under...

Jeg spiser brunsj kl12 og middag kl20 etter trening, med snacks i mellomrommet hvis jeg vil. Livet er godt, og jeg føler meg aldri sulten selv om jeg ligger litt i kaloriunderskudd hver dag. Fettprosenten går sakte ned, løftene går sakte oppover. Noe jeg er fornøyd med :) Hvor målet etter hvert skal snus til vedlikehold av fettprosent og større økning i muskelmasse. Når det gjelder noe helt annet så studerer jeg en del, og føler fokuset er mye bedre etter jeg begynte med PF. Lange dager er ikke noe problem og med litt BCAA før trening er hver økt super. Har holdt på med PF siden tidlig 2013.

Derimot så er ikke PF noe jeg uten videre anbefaler andre hvis man spør hva jeg driver med. Kjør på hvis du føler det passer deg, hvis ikke bør du finne deg en annen spisemåte. Det er som du sier ingen mirakelkur og kcal inn/ut betyr mest.

Jeg spiser brunsj kl12 og middag kl20 etter trening, med snacks i mellomrommet hvis jeg vil. Livet er godt, og jeg føler meg aldri sulten selv om jeg ligger litt i kaloriunderskudd hver dag. Fettprosenten går sakte ned, løftene går sakte oppover. Noe jeg er fornøyd med :) Hvor målet etter hvert skal snus til vedlikehold av fettprosent og større økning i muskelmasse. Når det gjelder noe helt annet så studerer jeg en del, og føler fokuset er mye bedre etter jeg begynte med PF. Lange dager er ikke noe problem og med litt BCAA før trening er hver økt super.

Derimot så er ikke PF noe jeg uten videre anbefaler andre hvis man spør hva jeg driver med. Kjør på hvis du føler det passer deg, hvis ikke bør du finne deg en annen spisemåte. Det er som du sier ingen mirakelkur og kcal inn/ut betyr mest.

Tusen takk for svar, kjekt å lese litt andre erfaringer. :)

Jeg sliter veldig med at når jeg spiser frokost tidlig (mellom 06:00 og 08:30 før jobb) så blir jeg sulten igjen med en gang og spiser ganske mye mer enn jeg kanskje burde. Når jeg nå utsetter mat til 11:30 så er jeg ikke sulten før det, og når jeg har spist så klarer jeg meg fint til jeg kommer hjem fra jobb og trening (trener på vei hjem). Da spiser jeg middag, så går det noen timer også spiser jeg kvelds. Før jeg startet på PF så spiste jeg som nevnt over mye mer i tillegg til at jeg gikk å småspiste hele tiden.

Jeg har jo lest litt om dette og har lurt litt på dette med BCAA. Oppfattet det som at på PF så var det greit å bruke dersom du trente før første måltid, stemmer det? Eller bruker du det til vanlig?

Har ikke vært noe særlig borti dette med kosttilskudd enda..

Høres ut som du har en god plan som funker bra for deg :D(y) Håper det vil gjøre det for meg også, i lengden.

Min hverdag er som oftest slik:

• Skole 08-12

• Mat

• Skole 12-18 (Nerd? ja)

• Trening 18-19

Så jeg har vanligvis 6 timer mellom første måltid og treningsøkten. Etter at jeg valgte å prøve BCAA så føler jeg hodet og kroppen henger mye bedre med i treningen. Derfor tar jeg BCAA, før hver eneste trening dersom jeg ikke har hatt spist litt før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...