AsapZulu84 Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Hei ! Jeg er helt ny her, og kan jo starte med å skrive litt om min treningshistorikk - jeg har trent styrke på hobbybasis av og på i rundt 13 år, de første årene uten noe seriøst forhold til kosthold, og videre mest for styrke. De senere årene har målet i størst grad vært muskelvekst med påfølgende deff mot vår og sommer, og nå er tiden inne for å deffe. De gangene jeg har forsøkt å bulke / deffe seriøst tidligere har det stort sett endt opp i rot, grunnet at jeg mesteparten av mitt voksne og yrkesaktive liv har vært ansatt i Forsvaret med påfølgende mange deployeringer til Afghanistan, spesielt de siste 4 årene. Har siden i høst vært i sivil jobb og føler jeg har hatt god fremgang med min bulk, grunnet bedre tid til trening og ikke minst bedre tid til kosthold og restitusjon, og at jeg i skrivende stund har et bra grunnlag å deffe på. Jeg er 194 høy, 105 kg. Jeg vet ikke min fettprosent. Jeg ønsker råd til hvilken splitt jeg burde kjøre, jeg er nemlig åpen for forandringer, jeg ønsker å gjøre det som er mest optimalt og lytte til andres erfaringer på området. Har selv kjørt en 2-splitt 4 ganger i uken: Dag 1: Bryst / Rygg / Triceps / Skuldre Dag 2: Bein / Legger / Biceps / Mage Har de siste dagene lest så mangt om hva som er bra / dårlig på en deff. Jeg trives veldig bra med denne splitten, men da jeg ønsker å gjøre dette så bra som mulig er jeg veldig mottakelig for tips fra personer med mere erfaring. Når det gjelder kardio er jeg også litt undrende, har tidligere trent intervaller (4x4 ) og / eller gerilja kardio i perioder. Har lest en del om HiiT og det er aktuelt å ta det etter 2-3 av styrkeøktene, men er det bra mtp muskeltap ? Vil rask gange før frokost være et bedre alternativ ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32827-%C3%B8nsker-r%C3%A5d-til-programsplitt-p%C3%A5-deff/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kl99 Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Du må nesten føle deg frem etter energinivåene dine. Jeg synes splitten ser grei ut. Du kan kanskje fjerne noen sett per øvelse f.eks, om du føler deg sliten. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32827-%C3%B8nsker-r%C3%A5d-til-programsplitt-p%C3%A5-deff/#findComment-1115748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.