Gå til innhold

ADHD og medisiner, Elvanse/Vyvanse ++


Rolfen

Anbefalte innlegg

Hei, fikk diagnosen ADHD-uoppmerksom for et år tid siden. Har begynt på ritalin, men har sluttet pågrunn av ubehagelige bivirkninger som nervøsitet, angst og irritasjon. Har lyst til å prøve den nye medisinen Elvanse, og lurer på om det er noen som har prøvd ut denne medisinen? Etter det jeg har lest av erfaringer fra andre som har samme bivirkninger som meg, så tåler de denne medisinen bedre.

Har også tatt Wellbutrin, men skiftet nylig til Efexor pågrunn bivirkning som dårlig hukommelse etc.

Noen her som har ADHD og tar medisiner? Hvilke medisiner står dere på? Noen tips?

Mvh

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misforstå meg rett, men jeg ville ikke snakka om hvilke medisiner jeg burde ta på et forum - da det er så individuelt hvordan man reagerer på dem. Legen din / en psykiater er de beste du kan snakke med her. De har peiling, og de kan du stole på.

Høres ut som elvanse er verdt et forsøk, hvis du allerede har testet flere typer medisiner. Mener å huske at du bør gå på en medisin i minst 2 mnd før du eventuelt gir opp og prøver en ny, da de negative bivirkningene blir mildere etter hvert. Men regner med at du vet dette.

Mer kan ikke jeg hjelpe deg med, hvertfall. Synes du skal snakke med legen om dette, og ikke høre alt for mye på andres erfaringer. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...