Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk i august (5 mnd siden) store smerter i venstre skulder på kvelden etter bryst økt. Kunne i begynnelsen ikke løfte skulderen over hodet men har nå nesten full bevegelighet. Gjør kun vondt da jeg strekker armen rett opp(som ved chins). Trente aktivt i 2 år før skaden kom.

Gikk til lege etter 1 mnd som sa det ikke var vits med kortison på dette stadiet. Har vært hos fysio 12-13 ganger, fikk der massasje samt en rekke øvelser for å behandle. Skulderen har ikke blitt nevneverdig bedre selv etter dette. Går helt fint å trene underkropp, og store deler av overkropp men bryst øvelser og spesielt benkpress er umulig pga smertene. Skulderpress med tung belastning går greit, men ikke mer enn 2-3 kg på fronthev før smertene melder seg

Årsaken til skaden er feil teknikk i benkpress. Albuene altfor langt ut fra kroppen. (er ikke interessert i veiledning på teknikk som svar på tråden)

Har lagt igjen mye penger og tid på behandling og er dritt lei skaden.

Noen andre som har vært borti det samme, eller har løsninger/øvelser for å bedre skulderen?

Hva kan utfallet bli om jeg bare kjører på med benkpress og trosser smertene?

Tar imot alle svar med takk!!!

Fortsetter under...

Hvilke øvelser har du fått, hva har du utført, hva har blitt målbart bedre (mobilitet, styrke i rotator cuff, etc) men ikke redusert smertene? Nøyaktig hvor er smerten? hva slags smerte er det? Hvilken bevegelse gjør det verre? Detaljer!

øvelser som jeg fikk: stående skulderrotasjon UT, NED, OPP og INN med strikk 10-15 reps

foroverbøyd sidehev 10-15 reps med strikk

Fronthev 10-15 reps med strikk

På UT og INN skulder rotasjon begynnte jeg med 7 kg (gjorde øvelsene i kabel apparat) 15 reps.

Tar nå 20kg på begge med 15 reps. gjorde vondt med mer enn 5 kg i begynnelsen så har nok reelt sett ikke blitt 3 ganger sterkere i disse øvelsene.

Foroverbøyd har jeg 14 kg på hver arm 15 reps, har ikke økt noe i denne.

Fronthev bruker jeg bare 5 kilos vektskiver da noe mer enn dette fører til smerter.

Jeg ble også teipet hos fysioen uten effekt.

Mobiliteten har blitt bedre som sagt, men fortsatt vondt å peke armen rett opp over hodet. Har prøvd ca 1 gang i mnd med bare stanga i benkpress men kjenner det med en gang og gir meg da. Det gjør da vondt på fremre deltoideus.

Mistenker at skulderbladene er problemet. Send meg et bilde på PM av ryggen din med rolig avslappet holdning, og ett der du rekker armene over hodet. skulderbladene må være synlige.

Har forresten aldri møtt noen med skuldersmerter som har hatt så sterk rotatorcuff fra starten av. Litt skeptisk på teknikken du har brukt, men kan hende jeg tar feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...