Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 22år. Jeg har trent aktivt hele livet, men da mest lagidretter og gruppetimer på treningssenter. Jeg har den siste tiden begynt med styrketrening i studio. Tidligere har jeg gått på type BodyPump timer osv. Nå har jeg drevet med den vanlige 8 - 10 repedisjoner med 3 serier, men har etterhvert begynt å lure litt på om jeg skal gå over til supersett. Det jeg lurer på er hvor mange repedisjoner/serier er best for å trene i forhold til å øke forbrenning av fett? Jeg bryr meg ikke om å redusere vekten, men mer om å blir kvitt litt fettprosent, øke forbrenning og bli sterkere.

Klem Malin.

Fortsetter under...

Du kan kanskje gå ned til 5 repetisjoner hvis målet er styrke, men det viktigste her er vel hvilke øvelser du kjører. Gjør du f. eks. markløft, knebøy, stående roing, benkpress, militærpress, chins/nedtrekk?

Hvis du har trent mye i gruppetimer og 10 reps så vil nok lavere reps være å anbefale en periode. Man må se på hva man har gjort tidligere når man skal endre program for å få progresjon videre. Du kan jo bruke RPE-metoden og trene deg opp mot et toppsett og legge inn noen droppsett.

Les denne: http://myrevolution.no/s/auto-regulering-for-optimale-økninger-i-styrke-og-muskelmasse/

Hvis målet er ned i fettprosent er jo øvelsene du har nevnt glimrende, de aktiverer kroppens største muskler. Kanskje gjøre noen endringer i kostholdet også, hvis ikke du allerede har et sunt og godt kosthold! :D

For meg så er det ihvertfall kondisjonstrening som har gitt den beste effekten på fettprosenten, sammen med styrke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...