Gå til innhold

Har jeg skjønt poenget? - Kcal underskudd etc.


Anbefalte innlegg

Hei..

Før jeg begynner å gjøre noe feil med kostholdet mitt, vil jeg bare ha noen "friske" øyne til å se på det.

Jeg er en mann på 22år som er 184cm. Vekta stopper på 112kg, noe som jeg vil forandre på. Har et lite mål om 92-90ish kg som målvekt.

Har tidligere hatt en 12/13 ukers runde med RYP, hvor jeg gikk ned 6kg og økte en del på styrkebiten.. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg skal tenke langsiktig og vil derfor ta i bruk den enkle logikk "Kalorier inn - kalorier ut"..

Men back on track.

Dette har jeg satt opp foreløpig:

--------------------------------Kcal inn---------------Kcal ut (ifølge kalkulatoren til fitnessbloggen på FB.)

Mandag (treningsdag) = 2300 ------------------3356

Tirsdag (treningsdag) = 2300-------------------3356

Onsdag (Hviledag) = 1900--------------------2598

Torsdag (treningsdag) = 2300--------------------3356

Fredag (treningsdag) = 2300------------------- 3356

Lørdag (hviledag) = 2500--------------------2598

Søndag (hviledag) = 1900--------------------2598

Følte at "spisedag" på lørdag, fungerte bra i RYP, så har lyst til å holde litt på den..

Da det gjelder kalkulatoren / Kcal ut, så vet jeg at dette kan variere, men et mål burde være det kalkulatoren viser.

Hva mener folk? Burde jeg forandre på antall treningsdager/ plassere disse annerledes?

Har tenkt til å trene Rippetoes Starting Strength programmet 3 dager i uken, samt en dag med saløkt (bare for å please hun jeg bor sammen med :p ), lang gå tur/ generell moderat cardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...