Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallosann. Jente på 18 år, 160 cm og 48kg. Trener styrke 3-4 økter i uken, og har som mål å bli sterkere og gå ned i fettprosent. Spørsmålet mitt er heretter hvordan jeg burde trene for å gå ned i fettmasse? Burde jeg ha flere kondisjons-økter i uken for å oppnå dette, i tillegg til styrken?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32095-mer-muskelmasse-mindre-fettprosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du. Med din alder, høyde og vekt har du overhode ikke behov for å gå ned i vekt eller fettprosent. Du MÅ opp i vekt for å bygge muskler. I din alder gjelder det å spise godt og mye for å danne et grunnlag for fremtiden med tanke på trening og muskelmasse.

Mitt råd til deg er å prøve med en PT for trenings- og kostholdsråd, eller kan det fort gå galt. Lykke til;)

Hei du. Med din alder, høyde og vekt har du overhode ikke behov for å gå ned i vekt eller fettprosent. Du MÅ opp i vekt for å bygge muskler. I din alder gjelder det å spise godt og mye for å danne et grunnlag for fremtiden med tanke på trening og muskelmasse.

Mitt råd til deg er å prøve med en PT for trenings- og kostholdsråd, eller kan det fort gå galt. Lykke til;)

Ja, å gå ned i vekt er overhodet ikke planen, og er klar over at jeg må opp i vekt :-) Tenker mer på magefett og om det behøves mye utholdenhetstrening for å få smalere midje. Takk for råd, har god kontakt med PT, så ingen grunn til bekymring ;)

Ja, å gå ned i vekt er overhodet ikke planen, og er klar over at jeg må opp i vekt :-) Tenker mer på magefett og om det behøves mye utholdenhetstrening for å få smalere midje. Takk for råd, har god kontakt med PT, så ingen grunn til bekymring ;)

Flott. Det er andre her som har MYE mer peiling enn meg her. Så du vil få bedre råd, men større muskler forbrenner mer fett;). Hvordan ser menyen din ut, hva spiser du hver dag til hvert måltid?

Frokost er som regel havregryn med granola, melk og banan.

Lunsj to brødskiver med kjøttpålegg/ost

Middag varierer veldig siden jeg bor hjemme, men prøver å spise masse grønnsaker her.

Kveldsmat yoghurt med havregryn eller en smoothie med bær og melk.

Av og til spiser jeg frukt, nøtter eller gulerøtter mellom måltidene. Dette er ikke en veldig konkret plan, men det ser ofte ut ca som dette

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...