Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt programmet x-size noen uker nå, men jeg tenker at jeg egentlig burde hatt et program som det var mer fokus på lår og rumpe. Ønsker å øke muskelmassen betraktelig her. Liker programmet veldig godt, men som nybegynner å regne - så vil jeg gjerne høre hva dere med litt mer peiling mener? Er det mulig og bytte ut noe i programmet, eller burde jeg velge et annet program? Tips? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32087-vil-ha-mer-fokus-p%C3%A5-rumpa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

X-size har jeg trent selv i 6 mnd etter ca 1 år med Starting strenght. Fulgte programmet systematisk og svært regelmessig. Programmet har jo også muligheter for variasjoner innenfor særlig dag 3 og 4 og tilvalgsøvelser på dag 1 og 2. Men noen vidunderkur for ytterligere fokus på rumpa for en nybegynner finnes det nok ikke. Programmet har jo allerede valgt i fra øverste hylle med øvelser som dype knebøy, markløft, hip thrustbulgarske utfall, strakmark f.eks. Gjør du disse øvelsene helt korrekt og med riktig intensitet og mengde i 6 måneder, så vil du nok ha gjort grunnarbeidet. Snarveier til økt muskelmasse utenom hard, regelmessig trening og et målrettet kosthold er vel det alle ønsker finne opp. Da blir man i så fall rik.

Tror nok X-size for en nybegynner er et veldig bra utgangspunkt såfremt du får hjelp til teknisk veiledning i øvelsene og så vil resultatene komme over tid.

Lykke til med treningen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...