KristineRuud93 Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Jeg skal starte å trene styrke nå førstkommende uke, og jeg er litt usikker på kostholdet. Jeg ser at det skrives mye om at man skal få i seg nok proteiner, fett osv. Men HVA er det jeg bør spise rett etter treninga, og da tenker jeg hovedsaklig på raske proteiner. Jeg er stor fan av å spise egg og bacon til kvelds etter vanlig trening. Men jeg finner ikke noen sted om hva som inneholder raske proteiner som er anbefalt etter ei hard styrketreningsøkt, må jeg ty til protein whey shake? Det er ikke alltid jeg spiser middag hver dag siden jeg bor alene på hybel. Hva bør jeg spise som mellommåltider for å få i meg nok proteiner de dagene jeg ikke spiser middag? Den treninga jeg skal starte på nå er for å få en strammere kropp og bygge litt muskler etter et stort vekt tap på 20kg det siste året. Jeg er endelig ned på normalvekt nå, men synes jeg har gått ned litt for mye. Har dere noen tips? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32079-hva-b%C3%B8r-jeg-spisedrikke-etter-rett-etter-styrketrening-evt-under/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 For de fleste som trener og blir slitne, kan raske karbohydrater i form av brødmat, melk, litago,havregryn, (cola) etc, være riktig så digg etter trening. Her kan man ta det man liker best selv. Proteinshake er først og fremst noe man kan ty til hvis man ikke klarer å få i seg nok proteiner ellers i kosten. Stort sett bruker kroppen ganske lang tid på å bryte ned proteiner, så du trenger neppe å bekymre deg om å time inntaket her:) Mange her på forumet liker cottage cheese, eller mager kesam med bær, for proteinrike mellommåltider. Melk som drikke til maten er også et grep man kan ta:) Ellers så er det ikke uvanlig å gå noe opp i vekt når man trener tung styrke(avhengig av hvor stort overskudd man ligger i) , så det tror jeg kommer til å ordne seg tilslutt Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32079-hva-b%C3%B8r-jeg-spisedrikke-etter-rett-etter-styrketrening-evt-under/#findComment-1090995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.