Gå til innhold

Kombinere styrketrening og kettlebells, tips/hjelp til oppsett?

Anbefalte innlegg

Jeg trener selvforsvar og styrketrening, men fikk en treningssmell :hungover: i september/oktober. Klok av skade har jeg nå valgt å fokusere på styrketreningsprogrammer som jeg trives med, evt bytte program raskere. Selvforsvar er fortsatt morsom, så det fortsetter jeg med 2 ganger i uken.

Etter å ha prøvd litt kettlebells ett par ganger, ønsker jeg å trene dette 2 ganger i uken for å styrke kjernemuskular og få teknikken ordentlig på plass i ca 6mnd.

I tillegg vil jeg prøve å få til 1-2 økter styrketrening i uken for å vedlikeholde styrke.

Her har jeg nevnt noen øvelser som jeg tenkte kanksje kunne inngå i styrketreningen. Er disse øvelsene ok? Hvor mange sett og repetisjoner bør jeg ta? 5x5???? Hvor tungt bør jeg løfte? Målet er å vedlikeholde styrke.

Knebøy

Markløft

Benkpress

Dips

Sittende roing, bredt

stående militærpress

Er dette en god ide?? Er det noen program folk eventuelt anbefaler?

På forhånd takk!!

Fortsetter under...

Jeg har vært på 2 kurs i regi av treningssenteret mitt i høst. Var så heldig å få henge meg på et mini-kurs som egentlig var for instruktører med en senior Stronglift instruktør. Det var kjempegøy og lærerikt!

Var nettopp på kurs hos Oslo Kettlebell Gym, og tror jeg kommer til å starte å trene der fast i løpet av neste uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...