Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger råd om diettplan når man trener styrke, ønsker trene mye mer kondisjon og samtidig vil effektivt ned i vekt. Jeg er 23 år, jente, 178 cm og 85 kg. Har trent fitnessbloggen sitt styrkeprogram for nybegynnere i 3 uker og er veldig fornøyd med det. http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ (Det er et helkeoppsprogram). Har allerede økt en del, og det gir virkelig medsmak! Trener mandag/onsdag/fredag, og helst kondisjon søndag. Turer innimellom dette.

Programmet har jeg kjørt 3 x 10 på alle øvelser, og lagt inn mark og knebøy i stedet for roing og benpress. Benk tas med stang og ikke fri manualer, da jeg føler jeg får bedre kontroll med dette og samtidig klarer å ta flere kg. Jeg ser programmet anbefaler 2 x 10 på de mer isolerte øvelsene, så jeg skal starte med det nå. Jeg har en korsrygg som har brister i virvlene, og kjenner jeg tåler dårlig øvelser der en del av belastningen er rettet mot den delen; feks planke, knebøy om jeg slurver/har for tunge vekter på osv. Har i tillegg fått litt strekk i korsrygg pga dårlig oppvarming, så siste uken har mark blitt sløyfet og knebøy erstattet med bulgarske utfall i stativ.

Jeg ønsker når over 3 mnd å kjøre et 'hardt' regime der jeg fokuserer på muskelbygging og rask fettreduksjon. Jeg har en del kjennskap til mat og nøringstoffer gjennom medisinstudiet, men synes alikvel det er utfordrende å tilpasse kcal mengden til et nivå som må til for å klare treningen samtidig som jeg går ned i vekt. Jeg er utrolig treningsglad og får så mye gode følelser av trening og aktivitet. Elsker å lage sunn mat fra bunnen av også, og spiser mye grønnsaker og rene kjøtt og fiskeprodukter. Men jeg trenger hjelp fra dyktige mennesker der ute til å lage et opplegg som kan hjelpe meg i den retning jeg ønsker :)

Håper noen der ute vil dele det de kan :)

Elise

cleardot.gif

Fortsetter under...

Hei,

Jeg vil anbefale at du fortsetter med programmet slik det er satt opp, for minimum så lenge programmet er ment å vare (åtte uker). Dette vil gi deg et bra fundament for å gå over til programmer som f.eks. Starting Strength eller Greyskull LP, hvor baseøvelsene spiller en avgjørende rolle.

Jeg hadde utsatt "det harde regimet" til neste program; der blir det uansett rimelig tungt rimelig raskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...