skvale Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hei, jeg skal om ikke alt for lenge starte min første deff og har lyst til å høre hva andre liker å gjøre. Jeg veier 85 kilo, har fire styrkeøkter i uken fordelt i PHAT-stil. Motivasjonen for deffen er å ikke bare være i god form men også se i god form ut, gjøre de musklene mer synlige og se slankere ut. Blir litt rund i kjaken når man har prøvd å legge på seg en stund. 1. Jeg er litt usikker på dette med karbohydrater - jeg vet at jeg totalt sett skal få i meg mindre av det men jeg lurer på om jeg samtidig skal anvende ting som "carb cycling" eller feks. ha en dag i uken der jeg "carber opp". Hva er hensikten med disse prinsippene? Jeg har litt vanskelig for å legge på meg selv om jeg ligger på 3300+ kcal dagen, kanskje det holder og senke andelen karbs og passe på og ligge i et svakt kaloriunderskudd? Ting som periodisk faste tror jeg ikke konsentrasjonen min har særlig godt av. 2. Kjører for øyeblikket en modifisert versjon av PHAT, null kardio. Er det sånn at man burde være litt forsiktig med tung eksplosiv trening når man har lavt karbohydratinntak? Når deffen begynner tenkte jeg i såfall å senke tyngden på vektene og øke antall reps på hypertrofidager - høres det fornuftig eller unødvendig ut? Og hva med de tunge eksplosive øktene? Kommer også til å løpe en gang eller to i uka, og kanskje legge inn morgenkardio..? Generelle tips og råd til dette temaet mottas også med et stort takk! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31454-r%C3%A5d-til-min-f%C3%B8rste-deff/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.