Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Halloen.

Begynte nylig å trene seriøst og har satt mer fokus på kostholdet.

Den siste uken har jeg fått i meg det jeg trenger av næringsstoffene, men merker det er litt vanskelig å drive å måle og regne på alt.

Så spørmålet mitt er om det er veldig viktig å få i seg nok proteiner, karbs etc hver dag, eller går det greit om man har en dag eller to hvor man går i underskudd?

Har også en bøtte proteinpulver. Hvor mye av proteinene kan komme fra dette daglig? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31249-viktig-med-kostholdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloen.

Begynte nylig å trene seriøst og har satt mer fokus på kostholdet.

Den siste uken har jeg fått i meg det jeg trenger av næringsstoffene, men merker det er litt vanskelig å drive å måle og regne på alt.

Så spørmålet mitt er om det er veldig viktig å få i seg nok proteiner, karbs etc hver dag, eller går det greit om man har en dag eller to hvor man går i underskudd?

Har også en bøtte proteinpulver. Hvor mye av proteinene kan komme fra dette daglig? :)

Det er lettere å fire på kravene om en skal opp i vekt kontra ned i vekt. En trenger mer proteiner på underskudd enn på overskudd, så thats that. Spis sunn mat så kommer proteinene, karbs og fettet av seg selv.

Hvis du har telt en stund regner jeg med at du vet sånn ca. hvor mye du trenger og hvor mye du får i deg uten å måtte måle og telle hver dag. Evt. kan du gjøre som jeg gjør, og bruke en app på telefonen (F.eks. lifesum) og legge inn sånn ca hva og hvor mye du har spist. Tar maks et halvt minutt og gir en grei oversikt over inntak. Men som nevnt over er det vanskelig å si sikkert uten å vite hva som er målet ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...