Gå til innhold

Intervall ved hjelp av stigning på mølla, ikke fart


Mimmelimim

Anbefalte innlegg

Vil det være like effektivt med tanke på bedring av kondisjon og fettforbrenning om jeg har samme fart som normalt (9 km/t), men øker stigningen på dragene? Eller må man opp i fart for å bedre form/fettforbrenning?

Får vondt i legger og knær om farten går over 9, og vil jo gjerne utvikle meg litt jeg og da. For hva skjer om jeg bare holder meg på samme nivå hele tiden? Formen blir vel ikke bedre, men forbrenningen er vel den samme uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du får opp pulsen til det nivået du ønsker, vil forbrenningen være så godt som lik.

Ved økt belastning og lavere fart vil man kanskje stimulere muskelveksten på en noe bedre måte, men dette er jeg mer usikker på. Vil vel også stimulere setemusklaturen noe mer ved brattere motbakke.

Motbakke vil være mildere mot knærne, men hardere mot akillessenen, så kjenn på kroppen hvor stor/hurtig progresjon den tåler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...