Gå til innhold

Oppstart av trening etter operasjon


Bergie

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny på forumet så beklager om jeg skriver på feil plass :p

Jeg ble operert for seks uker siden for "Gynekomasti" (fjerning av fett og kjertler i brystene). De to siste ukene har jeg trent lett hjemme, gjort situps, armhevinger og planken for det meste og det har gått temmelig smertefritt. Fra og med i morgen har jeg lov til å trene på treningsstudioet jeg går på, og det jeg da lurer på er: Hvordan bør jeg legge opp treningen for resten av uka i de øvelsene som berører området hvor jeg ble operert (bryst, skuldre osv)? Jeg hadde planlagt å starte med å løfte vekter som er halvparten av hva jeg gjorde før jeg ble operert, dvs. 35kg i benken for eksempel. Er det trygt for meg å kjøre på litt hardere eller bør jeg rett og slett bare føle på det og se hvordan det går steg for steg?

Setter pris på all slags tips og takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først ville jeg hørt med legen din. Få klatring for at det er greit å trene på studio. Start forsiktig og stopp umiddelbart om du kjenner smerte. Slynger trening er bra da det er lett å doser utifra hvor tungt du vil ha det. Push ups i slynge f.eks. Start gjerne stående og jobb deg med til vanlig push ups. Lettere å ta et skritt tilbake om det er for tungt enn å måtte ta av noen kilo på stanga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. Jeg spurte legen om dette rett etter operasjonen og han sa at jeg burde ta det rolig i starten bare for å være på den sikre siden, så det du sier er nok fornuftig! Enig angående slyngetrening, men siden jeg ikke holder på med det så får jeg heller starte litt lett med vekta og heller øke litt i forhold til hvor mye smerte jeg eventuelt har. Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...