Gå til innhold

Tanita kroppsanalyse


Manko

Anbefalte innlegg

Hei! Var litt usikker på hvor i forumet denne posten passet inn, men.. prøver.

For en mnd siden prøvde jeg en sånn tanita vekt med håndtak, den sa at jeg hadde en fettprosent på 13,2. Så prøvde jeg igjen i dag da, da sa den 12,6. Den sa også hva fettprosenten var i de forskjellige kroppsdelene, f eks hadde jeg ca 25% i høyre fot. men gjennomsnittet var 12,6 hvertfall.

Kan det stemme? Eller hvor far off er den? Jeg er kvinne, 24 år, 166cm og 60kg, den sa at jeg hadde ca 50kg lean body mass og BMRen min var 1535. (fitnessbloggen sin kalkulator sier at min bmr er 1350 og at ved trening 3-5 ganger per uke må jeg spise ca 2100 kalorier. nå har jeg pleid å spise ca 2200 og vekta har stått stille, men tydeligvis har fettprosenten gått ned)

Uansett så er jeg bare nysgjerrig på om den stemmer eller ei. Legger ved noen bilder av meg fra i dag.

Jeg ville trodd at den var høyere enn 12,6. Kanskje rundt 16? Men jeg har egentlig ikke peiling. Også leter jeg etter et regnestykke som kan fortelle meg hvor mange kalorier jeg EGENTLIG kan spise når jeg vet at BMRen min er høyere enn de fleste online kalkulatorer sier. Håper noen kan hjelpe meg litt.

post-31823-14440984915959_thumb.jpg

post-31823-14440984913316_thumb.jpg

post-31823-14440984914569_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Var Tanita Bodyscan stilt in på Aktiv eller Ikke aktiv utøver? Om den er stilt in på aktiv viser den ufattelig mye lavere prosenter, dette er med for fulltidsatleter såvitt jeg er skjønt det. Ikke oss som "kun" trener 7 ganger i uken. Sist jeg testet en tanita bodyscan opp mot vanlige fettklyper fikk jeg ca 3% lavere på tanitaen (da på ikke aktiv, selv om jeg trener 7-10 ganger i uken). Aktiv viser den rundt 6 % for lavt. Om jeg skulle tippe ligger du nok akkurat der du "burde" være, rundt 20-23%. En normal kvinne har alt fra 20-30% fett. Mens vi menn ligger lavere, fra 8(12) til 22%. Disse tallene variere jo seffølgelig med alder osv.

*Edit

Uansett om Tanitaen er rett i forhold til ordentlig måling eller ikke, så ser du fortsatt fremgangen bare du kjører samme scannen uke for uke/måne for måne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Var Tanita Bodyscan stilt in på Aktiv eller Ikke aktiv utøver? Om den er stilt in på aktiv viser den ufattelig mye lavere prosenter, dette er med for fulltidsatleter såvitt jeg er skjønt det. Ikke oss som "kun" trener 7 ganger i uken. Sist jeg testet en tanita bodyscan opp mot vanlige fettklyper fikk jeg ca 3% lavere på tanitaen (da på ikke aktiv, selv om jeg trener 7-10 ganger i uken). Aktiv viser den rundt 6 % for lavt. Om jeg skulle tippe ligger du nok akkurat der du "burde" være, rundt 20-23%. En normal kvinne har alt fra 20-30% fett. Mens vi menn ligger lavere, fra 8(12) til 22%. Disse tallene variere jo seffølgelig med alder osv.

*Edit

Uansett om Tanitaen er rett i forhold til ordentlig måling eller ikke, så ser du fortsatt fremgangen bare du kjører samme scannen uke for uke/måne for måne.

Hallo!

Jeg vet ikke om den sto på aktiv eller ei. Men kan jo sjekke det om det blir noen neste gang :) Setter pris på svar, takk (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...