Gå til innhold

Kombinere styrkeløft (Dietmar) med kondisjonstrening


thopet

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lenge vært fristet av å begynne med styrkeløft, og har nå lest side opp og side ned under styrkeløft-fanen. Jeg har ikke blitt mindre fristet av det. :)

Spm 1:

Hvordan vil det være å trene f.eks løping ved siden av et tre dagers Dietmar program? Forstår at det er vanskelig å kombinere "both worlds", men ønsker å holde et ok "birkebeiner-nivå" (dette er kanskje som å banne i kirka?) ;-) Forstår at låra kan bli tunge osv... Øvelser dere ville droppa? Erfaringer med dette?

Spm 2:

Jeg kommer evt. til å trene uten utstyr i starten. Hvilke mål bør jeg sette meg i Dietmar programet?

Jeg tipper mine 1RM nå er:

- Knebøy: 120kg (nesten aldri trent bøy)

- Markløft: 150/60kg

- Benkpress: 115kg

Er forøvrig 23 år, 185cm høy og vandt til å trene en god del. Motivasjonen ligger i det å bli sterk samtidig som det er null stress å løpe en rolig mil på 1 time.

Hei og hå! Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...