Gå til innhold

Gått ned 16 kg. Trenger hjelp til kalorier fremover


Nett

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har nå gått ned 16 kg og begynner å bli klar for å øke på med enda mer proteiner i kostholdet samt trene tyngre styrketrening. Jeg ønsker å fokusere på å stramme og på musklene da det siste jeg vil er å ende opp "tynnslapp". Jeg har gått inn ca 11 cm i hoftene de siste 5 månedene og tilsammen 16 kg over en lengre periode.

Jeg er 173.cm høy og veier nå 66,3kg.

Selv har jeg grovregnet meg frem til at jeg ønsker fra nå av spise 2gram protein pr kg kroppsvekt noe som da er ca132- 133 gram proteiner om dagen. Til nå har jeg spist rundt 100 - 114 gram proteiner om dagen.

Først startet jeg med et kaloriinnntak på rundt 1800kcal men fant ganske raskt ut at det bare ikke fungerte for meg ( jeg stagnerte, ble slapp og rett å slett drittlei) så jeg startet derfor å øke litt og litt selv. Jeg har spist mellom 2000 - 2300kcal om dagen ca og noen dager et par hundre kalorier mer, og likevel har jeg gått ned i vekt, samt gått inn mange mange cm noe jeg synes er en smule merkelig.

Trening gjør jeg nesten hver dag men har trent mest kondisjonstrening og mindre fokus på styrketreningen, nå ønsker jeg å bytte de litt om og kjøre mye fokus på styrke. Jeg har trent styrketrening 2 - 3 ganger i uken og cardio hver dag, gjerne to ganger om dagen.

Det jeg lurer fælt på nå er hvor mange kcal bør jeg holde meg på for å få i meg 132 gram proteiner om dagen minimum samt trene styrke 4 ganger i uken i tillegg til litt cardio? Jeg kjenner naturlig nok at jeg er litt nervøs for å skulle legge på meg masse fett igjen. Skal jeg ligge på det samme kcal inntaket jeg har gjort til nå, mer eller mindre?

Er det noen som kanskje også har noen andre tips til meg fremover ift å fokusere på muskler, stramme opp, nok proteiner og styrketrening?

Tusen takk for alle svar på forhånd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom du har ett såpass høyt aktivitetsnivå, og opplever at du går ned i vekt på 2-2300 kalorier, så kan du uten problemer legge deg på 25-2600 kalorier, eller trene litt mindre kondisjon og mer styrketrening :)

Tusen takk for svar!:) Det synes jeg hørtes ekstremt mye ut ja, men jeg kan forsøke å justere litt opp sånn sakte men sikkert kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...