Gå til innhold

Nedgang i fettprosent og bruk av P-sprøyte


Anna-Louise

Anbefalte innlegg

Hei kloke mennesker!

Jeg har lest og undersøkt mye i forholdt til fettprosentens betydning for hormonbalanse og fertilitet. Jeg har drevet med tung styrketrening i litt over 1 år, har gått ned 10 kg og har for tiden en fettprosent på 15,2. Jeg trener tung styrketrening 6 dager i uken.

Jeg har de siste to årene brukt p-sprøyte som prevensjonsmiddel, noe som har resultert i at jeg ikke har hatt menstruasjon i denne perioden.

Ettersom jeg ikke får menstruasjon som følge av mitt prevensjonsmiddel har jeg heller ingen mulighet for å kontrollere om nedgang i fettprosent har resultert i at menstruasjon uteblir. Jeg vurderer derfor å slutte med p-sprøyte for å kunne kontrollere om menstruasjonen er urtegelmessig/uteblir pga treningsmengde/fettprosent/hormonubalanse.

Har noen av dere anbefalinger til hvorvidt jeg bør slutte/fortsette med nåværende prevensjonsmiddel? Bør jeg ta et opphold for å 2sjekke" om mensen kommer tilbake? Det skal nevnes at det kan ta opp til 6-9 måneder fra man slutter med p- sprøyte til at menstruasjonen gjenopptas. Dermed vil det være en lang prosess.

Opplever ingen plager ut over uvissheten om hvorvidt min menstruasjonssyklus er i ubalanse.

Takknelig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...