Gå til innhold

Rask vektnedgang ved sykdom


Infa

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bare et lite spørsmål, jeg var for ca. en måned siden syk i rundt to uker, hvor jeg mer eller mindre ikke klarte å spise i en av de.

Jeg gikk ned omtrent 4-5kg på de to ukene, noen som vet hva dette skyldes?

Har forresten spist vanlig etter det, og styrken har begynt å ta seg opp, men vekten er fortsatt den samme.

Så spørsmålene mine er, hva er grunnen til så rask vektnedgang, og hvorfor har jeg ikke gått opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man mister en del vann, noe fett og muskler. Det tar ofte litt tid etter sykdom for kroppen å hente seg inn igjen og ofte tar det litt tid å få appetitten tilbake der den var. Jeg sliter fryktelig når jeg er syk. Vekta raser og den holder seg lav opp til noen mnd. etter.

Jeg er en av dem som går ned i vekt når jeg ikke trener da trening er med på å øke appetitten min. Sliter rett og slett med å få i meg nok mat når jeg ikke trener(blir ganske ubevisst selv om jeg er klar over det).

Tenker at magesekken din har krympet litt og du egentlig ikke tenker over at du ikke spiser fullt så mye som før sykdommen. Det stabiliserer seg etterhvert som du kommer tilbake til de vanlige rutinene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...