Gå til innhold

Kommentar til diett?


Dane

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Er ny her, så starter med en liten introduksjon;

Student, mann, 23 år, 175 cm. Har drevet med mange forskjellige idretter opp gjennom oppveksten, men etter vgs. har det kun vært styrketrening, løping og generelt en aktiv livsstil. Treningsmotivasjonen min har gått veldig i faser tidligere, og det har vært perioder hvor jeg har trent styrke utelukkende i en måned, etterfulgt av måneder hvor det bare har vært løping. Alt i alt har jeg trent "ordentlig" sammenhengende siden august 2013.

Jeg har alltid vært litt "chubby", men har levd i troen at siden jeg har vært relativt sterk er dette OK. Til denne sommeren hadde jeg lyst til å prøve noe nytt. Prøve å komme ned i en en-siffret fettprosent, evt. få frem den berømte six-packen. 22. februar begynte jeg å telle kalorier og kutte ut junk, kutte ned på alkohol osv. Jeg veida da 94 kg, og idag viser vekten 82 kg. Jeg ser fremgang i speilet i form av mer definerte muskler, samt at klær som ikke har passet på 2-3 år passer igjen :) Jeg startet med å kutte kaloriene til 2.200, og har gradvist kuttet meg ned til 1.800 - 1.900 idag. Jeg kjører styrke 5-6 ganger i uken, og morgen-kardio 3-4 ganger/uke.

En typisk dag ser ut som følgende;

- Frokost: havregryn og proteinpulver tilsvarende 300 kalorier

- Lunsj: karbonadedeig/kylling/fisk, grønnsaker, cottage cheese tilsvarende 450 kalorier

- Middag: samme som lunsj (veldig enkelt å bare lage dobbel posjon), 450 kalorier

- Kveldsmat: Kalkunbacon og cottage cheese, 450 kalorier

- Resterende kalorier kommer i form av banan, avokado etc iløpet av dagen.

Målet var i utgangspunktet å være "klar" til sommerferien i slutten av juni, men dette målet får bare forskyves litt ut i sommerferien. Dette fordi jeg tror jeg må ytterligere ned for å få en kropp jeg virkelig er komfortabel med (75 kg er et tall jeg har satt i hodet), samt at fettet mitt har en stygg tendens til å lagre seg i mageregionen

Jeg har lest mange steder at kroppen tilpasser seg et lavere kaloriinntak iløpet av to uker, og er derfor litt i tvil om hva jeg bør gjøre fremover. Burde jeg kutte mer i kaloriene, evt. øke kardio? Vekttapet har jo følgelig flatet litt ut de siste ukene, men jeg går fremdeles ned og ser fremgang i speilet. Er et alternativ å øke kaloriene, samt kardio, for å sørge for at kroppen får nok næring? Hadde satt umåtelig stor pris på noen innspill! :)

PS.

Jeg kan jo avslutningsvis nevne at jeg stortrives med livsstilen i øyeblikket. Helt siden jeg satte meg målet i august, og underveis, har jeg synes det har vært utrolig givende med et langsiktig mål, og jeg har lyst til å fortsette denne "livsstilen" videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...