Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For et par uker siden fikk jeg vondt på utsiden av kneet under løping og måtte avbryte. Tenkte det ville gå over, men smertene kommer og går hele tiden. Ikke hovent. Gjør ikke veldig vondt, men nok til at jeg ikke kan løpe.

Har en mistanke om runnersknee, men er usikker.

Har noen her hatt runnersknee? Hva gjorde dere for å bli kvitt det? Hvor lang tid tok det?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30013-grinete-kne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lovisa
For et par uker siden fikk jeg vondt på utsiden av kneet under løping og måtte avbryte. Tenkte det ville gå over, men smertene kommer og går hele tiden. Ikke hovent. Gjør ikke veldig vondt, men nok til at jeg ikke kan løpe.

Har en mistanke om runnersknee, men er usikker.

Har noen her hatt runnersknee? Hva gjorde dere for å bli kvitt det? Hvor lang tid tok det?

Åh ja - har hatt Runners knee... :(

Eg endte opp med behandling hos fysioterapeut; massasje, akupunktur og trykkbølgebehandling + rehabiliteringsprogram. Tok 3 mnd på første kne og 6-7 veker med andre kne før eg kunne byrja forsiktig løpeopptrening igjen - og er nok ikkje 100 % kvitt det heller. Men eg kan ha vore hardare angrepet enn deg, eg hadde skikkelege smerter heile tida i første kne og kunne ikkje gå normalt ned ei trapp på 4-5 veker.

Basert på det du seier vil eg anbefala at du kjem deg til ein fysioterapeut for undersøking/behandling. Og at du ikkje springer før du har vore der... Dess mindre du irriterer det dess betre prognoser kan du ha.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30013-grinete-kne/#findComment-1023008
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...