Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en vinter med vektoppgang har nå våren/sommeren endelig kommet, og jeg har kunnet øke treningsintensiteten igjen.

Sykler til jobben, trener styrke med løping som oppvarming, sykler og løper ekstra, samt svømmer nå og da. I tillegg er jeg på kaloriunderskudd, bruker kaloriteller for å holde kontroll. Dette har jeg gjort siden mai, men jeg har trent en del før det og. De siste par ukene har vekten ligget ganske så stabilt, men siste uken har jeg plutselig mistet 2-3 kg. Er dette vanlig, at vekten holder seg stabil og så plutselig raser man ned? Veide meg på mandag, da var jeg på gammel vekt. Men torsdag hadde jeg mistet ganske mye.

Edit: jeg vet at vektreduksjonen er reell, veide meg i går, og da veide jeg enda mindre. Hadde riktignok mindre væske og mat i kroppen, men forskjellen bør kompensere for det. I tillegg så jeg det på klær som jeg har prøvd på meg, som var i grenseland i forrige uke, men som nå passer helt fint.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29937-plutselig-forsvant-2-3-kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er whoosh effekten :)! Når man mister fett blir fettet erstattet midlertidig med vann, så det er ikke sikkert man ser forskjell på hverken utseende eller vekt. Etterhvert kvitter kroppen seg med vannet også, og hos en del skjer dette nærmest over natta, og plutselig ser man forskjell både på utseende og vekt.

Noen opplever ofte denne effekten, og noen går lang tid uten å se endringer før det plutselig kommer frem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...